A Tóth-Tóth páros nyerte a Fehérvár Ralit 1

A Tóth-Tóth páros nyerte a Fehérvár Ralit

Május huszadikán, vasárnap, az előző napi többnyire aszfaltos pályák után murvás pályák vártak a Ferhérvár Rali mezőnyére. Öt murvás szakaszt kellett teljesíteni a párosoknak. Két másodperces előnnyel várhatta a rajtot az Érdi Tibor-Varga István kettős (Subaru Impreza WRC).

Hét óra 38 perckor kezdődött a 13. Akasztó-hegyi 16 kilométeres murvás gyorsaságival a Fehérvár rali harmadik napja. Ifj. Tóth János-Tóth Imre páros elkezdte ledolgozni a hátrányát, leggyorsabbként hajtottak végig a szakaszon. Érdi Tibor nem tudta tartani a tavalyi bajnokkal a tempót, sőt még a Benik Balázs-Somogyi Pál kettős (Toyota Corolla WRC) is gyorsabb volt nála. Janika 9:02 alatt teljesítette a távot, Benik egy másodperccel, Érdi tizeneggyel volt lassabb nála. Az Ifj. Angyalfi Károly-Kazár Miklós kettős érkezett negyedikként a célba Mitsubishi Lancer EVO VI-tal.
Így az összetettben Janika ismét átvette a vezetést, 9 másodperces előnnyel érkezett a második gyorsaságira.

Iszka mellett rendezték a tizennegyedik gyorsasági szakaszt, ahol ismét a Peugeot 206 WRC-vel versenyző Tóth-Tóth páros volt a leggyorsabb. 5 perc és 7 másodperc alatt teljesítették a 8 kilométeres, murvás pályát. Érdi Tibor és navigátora újabb két másodperccel növelte lemaradását. Benik tizenegy másodperccel maradt el az oroszlános csapattól, és így harmadiknak értékelték a szakasz végén. A negyedik helyet ismét Angyalfi szerezte meg, aki a murvás pályákon megpróbálta ledolgozni az előző napi aszfaltos pályákon és a versenyen kívül begyűjtött hátrányát, de ez több, mint három perc volt.

Az aznapi negyedik (összesen a 15.) gyorsaságira ismét visszatértek Akasztó-hegyre a párosok, itt már szinte megszokottan Janika lett az első. Benik kilenc, míg Érdi tizennégy másodperccel volt lassabb nála. Ifj. Angyalfi Károly ismét negyedik leggyorsabbként ért célba, persze az N4-es géposztályban előtte állók már nem kockáztattak annyit, mivel elég nagy időkülönbség volt közöttük. Oroszlánék körülbelül egy perccel, Tagaiék körülbelül két perccel vezettek előttük.

Iszkára visszatérve a Peugeot-s Tóth-Tóth páros már 25 másodperces előnnyel rendelkezett az Érdi-Varga kettőssel szemben, de ez tovább bővült újabb 7 másodperccel. Janikáék kerek öt perc alatt autóztak végig az öt kilométeres murvás szakaszon. Benik a Corolla WRC volánja mögött -ismét megelőzve Érdit- második lett, de így is öt másodperccel lassabb volt a 2000. évi Magyar Ralibajnoknál.
A kétkerék hajtású autókkal versenyzők között is hatalmas verseny alakult ki, mindössze egy-két másodperces különbséggel autóztak végig egy-egy pályán. Közöttük Szabó Gergő állt az élen (VW Golf Kit-Car), őt Tobak Zoltán követte Skoda Octavia WRC-vel.

Csór és Iszka között rendezték a Fehérvár Rali 17., utolsó gyorsasági szakaszát. Érdi már lemondott arról, hogy utolérje Ifj. Tóthot, inkább a második hely biztonságos megtartására törekedett. Benik ezen a szakaszon is megelőzte Érdit, de összetettben még így is mögötte maradt. Angyalfiék megint negyedikek lettek, de csak harmadikként végeztek az N csoport összetett értékelésében.
Az N csoportot a Tagai testvérpár nyerte, megelőzve az Oroszlán testvéreket.
Az F2-es csoportban a Szabó Gergő-Takács Attila kettős végzett az élen VW Golffal, második lett a Tobak Zoltán-Vinoczai Attila páros (Skoda Octavia Kit-Car), a harmadik helyet Herczig Norbert és Róbert szerezte meg (Skoda Felicia Kit Car).
Janika vasárnap az összes gyorsaságit megnyerte, így az összesen a tizenhét gyorsaságiból 13-on volt a leggyorsabb. Érdi Tibor négyszer érkezett elsőként a célba.

A Fehérvár Rali abszolút végeredménye:

1. A/8 ifj. Tóth-Tóth Peugeot 206 WRC 01:43:51
2. A/8 Érdi-Varga Subaru Impreza WRC +00:00:41
3. A/8 Benik-Somogyi Toyota Corolla WRC +00:02:09
4. N/4 Tagai-Tagai Mitsubishi Lancer Makinen Edititon. +00:04:58
5. N/4 Oroszlán-Oroszlán Mitsubishi Lancer EVO. VI. +00:06:16
6. N/4 Ifj. Angyalfi-Kazár Mitsubishi Lancer EVO. VI. +00:07:17
7. A/7 Szabó-Takács VW Golf 00:08:28
8. A/7 Tobak-Vinoczai Skoda Octavia Kit-car +00:09:12
9. A/6 Herczig-Herczig Skoda Felicia Kit-car +00:09:27
10. A/7 Faltusz-Békefi Peugeot 306 Maxi +00:10:15
11. N/4 Martin-Nagyváradi Mitsubishi Lancer EVO. IV. +00:11:50
12. N/4 Ollé-Tóth Subaru Impreza +00:12:12
13. N/4 Módos-Kolesza Mitsubishi Lancer EVO VI +00:13:20
14. N/4 Gerencsér-Menthy Ford Escort RS Cosworth +00:13:30
15. N/3 Dicsa-Csicsely Peugeot 306 S16 +00:15:42
16. N/3 Maricsek-Illyés Peugeot 306 S16 +00:17:23
17. A/6 Ábrahám-Mike Citroen Saxo Kit-car +00:17:34