Érdi az élen a Fehérvár Ralin 1

Érdi az élen a Fehérvár Ralin

Már a verseny előtt megindult a küzdelem a csapatok számára. Kiss Ferenc sajnos Fehérváron sem tudott rajthoz állni mivel nem sikerült megfelelő versenyautót bérelniük. Szeleczky Tamás sem volt ott a rajtnál neki nem készült el az autója, míg az Elek-Iványi páros nevezését nem fogadta el a rendezőség.

Mind az első és mind a másodosztály rajthoz áll a Székesfehérvár Ralin. A háromnaposra tervezett verseny első napján a gépátvétel és a prológ volt melynek időeredménye nem számít bele az összetett verseny végeredményébe. A második napon csupa aszfaltos pálya várta a párosokat, egyetlen rövid murvás résszel. Május 20-án vasárnap a verseny murvás gyorsaságikon folytatódik. Az első osztály számára a verseny előreláthatólag 628 kilométer hosszú lesz, ebből a gyorsasági szakaszok 182 km hosszúak. Összesen 17 gyorsot kell a párosoknak teljesíteni, 12 aszfaltos és 5 murvás szakasz szerepel a versenykiírásban.

A prológot Börgöndön rendezték, ahol a párosoknak 2.8 kilométeres aszfaltos gyorsaságin kellet végigautózni. A sportpálya mellet rendezett szakaszon az Érdi-Varga páros, Subaru Impreza WRC-vel hajtott végig leggyorsabban, idejük 2 perc 17 másodperc volt. A Peugeot 206 WRC-vel versenyző ifj.Tóth/Tóth kettős 1 másodperccel volt lassabb. A Benik-Somogyi kettős, Toyota Corolla WRC-vel lett a harmadik, két másodperces hátránnyal várhatták a folytatást.

Az első Kisgyonbánya Vadex 10,8 km aszfaltos gyorsaságin, a 8 óra 8 perckor elsőként rajtoló Ifj. Tóth János volt a leggyorsabb. A majdnem 11 kilométeres távot 6 perc 47 másodperc alatt teljesítette, három másodperccel gyorsabban, mint az Érdi-Varga kettős. Benik Balázs lett a harmadik, a gyorsaságit 14 másodperccel lassabban teljesítette, mint Janika.

Nagyveleg mellett rendezték a második gyorsaságit, ahol Érdi Tibor volt a leggyorsabb. A Tóth-Tóth kettős követte egy másodperccel A Subarus kettőst. N csoportos Mitsubishi Lancerrel versenyző Aschenbrenner György lett a harmadik. Benik Balázs csak a tizenkettedik időt autózta.

A harmadik, Oroszlány Vértesi Erdőben rendezett szakaszon Janika hajtott a leggyorsabban, négy másodperces hátránnyal követte őt Érdi. Benik-Somogyi kettős érkezett harmadikként a célba, Aschenbrenner lett a negyedik 17 másodperccel ifj. Tóth mögött.

Ismét Érdi volt az első a negyedik gyorsasági szakaszon 4perc 59 másodperces idővel. Janika a Peugeot 206 WRC-vel 6 másodperccel követte Érdiéket a kincsebányai szakaszon. Így az összetett időeredményük teljesen azonos volt, ami azt jelenti, hogy ketten álltak az első helyen. Őket a harmadik helyen Toyota Corolla WRC-vel Benik Balázs követte. Az Oroszlán testvérek értek negyedikként célba Mitsubishi Lancer EVO VI-tal. A szakasz érdekessége, hogy a Magyar Honvédség gyakorló területén hajtottak keresztül a versenyzők, a katonák nagy öröméra. A nézők e szakaszon nem csak rali autókat láthattak, hanem a debreceni tüzérség lánctalpas harci járműveit, tankjait is.

A párosoknak a nap folyamán háromszor kellet teljesíteni a négy szakaszból álló „kört”, így áll össze a tizenkét szakasz az első napra.

A mezőny az iszkai szervizparkból visszatérve 12 óra 25 perckor ismét a kisgyónbányai gyors rajtjához sorakozott fel. Az ötödik szakaszon ugyanaz a sorrend alakult ki az első három helyen, mint az első alkalommal, azzal a különbséggel, hogy a pilóták még gyorsabban teljesítették a szakaszt. Janika 6 másodperccel ment jobb időt, mint előtte. Az Érdi-Varga duó is gyorsabb volt, de még így is egy másodperccel lassabb, mint Tóthék. Benik lett a harmadik, a negyedik leggyorsabb Hideg/ Kerék páros lett Mitsubishi Lancer EVO V-őssel.

Ij Tóth János–Tóth Imre kettős hajtott a leggyorsabban másodszorra a nagyvelegi gyorsaságin, egy másodperccel voltak gyorsabbak Érdiéknél és hattal Beniknél. Mitsubishi Lancerral negyedik lett Hideg Krisztián.

Az oroszlányi és kincsesbányai gyorsaságik másodszori teljesítésekor is ugyanaz a sorrend alakult ki az abszolút értékelés első három helyén, mint a hatodik gyorsaságin.
A Bútor-Tóth kettos muszaki hiba miatt a hetedik, oroszláni gyors után feladta a küzdelmet az A/6-os kategóriában induló kettős a Citroen Saxo szelephibája miatt állt ki.
Nagyvelegen a Subaru Impreza WRC-s Érdi-Varga kettős volt a leggyorsabb őket Benik-Somogyi kettős követte, Hideg Krisztián lett a negyedik. Az A7-es géposztályban versenyző Volkswagen Golf Kit-carral induló Szabó Gergő lett a negyedik, és csak az ötödik legjobb időt autózva ért célba ifj. Tóth János.

A tizenkettedik, kincsesbányai gyorsasági szakaszon baleset történt, az egyik előfutóm autó fának ütközött és elsodort egy nézőt. A sérültet korházba szállították, nyolc napon belül gyógyuló könnyű sérülései vannak.
Ezt a szakaszt ifj. Tóth János kettős defekttel autózta végig kettős defekttel és csak a tizenharmadik időt, autózta, így a Subaru-s Érdi Tibor átvette a vezetést az összetett versenyben. Jól jellemzi az egész napos küzdelmet, hogy csak két másodperc az első két autó között a különbség.

Az első nap tizenkét gyorsasági után a következő állás alakult ki az ósszetett értékelésben:

1. A/8 Érdi-Varga Subaru Impreza WRC 01:11:42
2. A/8 ifj. Tóth-Tóth Peugeot 206 WRC 01:11:44 +00:00:02
3. A/8 Benik-Somogyi Toyota Corolla WRC + 00:01:39
4. N/4Hideg-Kerék Mitsubishi Lancer EVO V. + 00:02:41
5. N/4 Tagai-Tagai Mitsubishi Lancer Makinen + 00:02:514
6. N/4 Oroszlán-Oroszlán Mitsubishi Lancer E. VI. + 00:03:55
7. A/7 Szabó-Takács VW Golf + 00:05:12
8. A/6 Herczig-Herczig Skoda Felicia Kit-car + 00:05:438
9. N/4 Ifj. Angyalfi-Kazár Mitsubishi Lancer E. VI. + 00:05:46
10. A/7 Faltusz-Békefi Peugeot 306 Maxi +00:05:47
11. A/7 Tobak-Vinoczai Skoda Octavia Kit-car + 00:05:50