A világ egyik legnagyobb környezettechnológiai vásárán, az IFAT-on mutatta be a Merci új elektromos kukásautóját, az eEconicot. Mivel a sorozatgyártása az év második felében megkezdődik, a német márka már a szériaérett változatot állíthatta ki a müncheni kiállításon. A tisztán elektromos Econic külsőre nem sok mindenben különbözik a dízelváltozattól, hiszen ugyanazt a felépítményt és alvázat használja. A homlokfalán, közvetlenül a típusmegnevezés elé biggyesztett kék színű “e” betű azonban elárulja, hogy ez a jármű már nem hagyományos hajtással készül.

A 27 tonnás össztömegű, háromtengelyes kukásautót egy e-tengely hozza mozgásba, ami magában foglalja a két darab kerékagymotort, illetve a vezérlőegységet. A villanymotorok együttesen 330 kW (449 LE) folyamatos, illetve 400 kW (544 LE) csúcsteljesítmény leadására képesek. A működésükhöz szükséges áramot a lítiumion-akkumulátorokból veszik fel. A kukásautó létraalvázába három darab – egyenként 112 kWh (nettó 97 kWh) kapacitású – energiatároló egységet építettek a váz jobb oldalán, közvetlenül a fülke mögött. A töltőcsatlakozót pedig bal oldalon, egy jól kézre eső helyen, a kerékjárati ív mögött és a légtartályok felett helyezték el.

Ez lehet a jövő kukásautója? 1
Ez lehet a jövő kukásautója? 2

Ez lehet a jövő kukásautója?

Ez lehet a jövő kukásautója?

Ez lehet a jövő kukásautója? 8
Ez lehet a jövő kukásautója? 9
Ez lehet a jövő kukásautója? 10
Ez lehet a jövő kukásautója? 11
Ez lehet a jövő kukásautója? 12
Fotó megosztása:

A gyári adatok szerint, az eEconic 330 kWh összkapacitású akkumulátorcsomagja bő egy óra alatt 80 százalékosra tölthető fel 160 kW teljesítményű DC-töltővel. Teljes feltöltés esetén 100-150 kilométer tehető meg vele, azért “csak” ennyi, mert a mellékhajtása is elektromos (30 kW állandó és 52 kW csúcsteljesítmény). Ezt jelenti, hogy a 22,4 köbméteres Zoeller Medium X4 22.5 típusú felépítmény az akkumulátorról kapja az áramot a hulladék tömörítését szolgáló belső tolólapát működtetéséhez.

Ez lehet a jövő kukásautója? 13

Teljesen digitális a műszerfala.

Ez lehet a jövő kukásautója? 14

Könnyű a fel- és leszállás.

Az eEconic nem csak ezen a téren különbözik a hagyományos kukásautóktól. A jármű ugyanis csendesen és emissziómentesen dolgozik, éppen ezért ideális lehet a belvárosi és a kertvárosi felhasználásra. Kormányozható hátsó tengelye fordulékonnyá teszi, így a szűkebb utcákban is el lehet vele boldogulni. A buszajtós fülke, valamint a kabin alacsony padlószintje miatt könnyű a beszállás is. A belső égésű motor hiánya miatt a kabin teljesen síkpadlós lett, eltűnt belőle ugyanis a két belső ülés előtt lévő dobogó. Az eEconic annyiban különbözik még a dízeles változattól, hogy immáron teljesen digitális műszerfallal készül, mivel a hagyományos műszeregység helyét  nagy méretű kijelző vette át.

Ez lehet a jövő kukásautója? 15

Dr. Ralf Forcher, a Mercedes-Benz Special Trucks vezetője elárulta, hogy a dízelmotor hiánya miatt síkpadlóssá vált az Econic.

Ez lehet a jövő kukásautója? 16

A Merci új kukásautója halkan és emissziómentesen dolgozik.

A Merci elektromos kukásautója idén elkezdheti az európai piacok meghódítását. “Az eEconic ideális városi jármű lehet, hiszen amellett, hogy emissziómentesen üzemeltethető, megfelelő kapcsolatot biztosít a sofőr számára a közlekedés többi résztvevőjével. A modellt ugyanis a legújabb holttérfigyelő asszisztenssel (S1R), és gyalogosfelismeréssel összekapcsolt ötödik generációs aktív vészfékasszisztenssel (ABA5) szereltük fel. A gépjárművezetőt így a napi munkája során vizuális és akusztikus jelzések figyelmeztetik, ha kanyarodáskor biciklis vagy gyalogos tűnik fel a holttérben”  – árulta el a bemutatón Dr. Ralf Forcher, a Mercedes-Benz Special Trucks vezetője.