Az ukrajnai háború jelentős hiányt idézett elő az MAN teherautók kábelköteg-ellátásában. Ennek hatására március 14-én leállt a teherautó-gyártás a vállalat müncheni és krakkói üzemében, valamint jelentős leállások voltak Nürnbergben, Salzgitterben és Wittlichben is – közölte a Vezessel a márka hazai képviselete.

Ennek hátterében az áll, hogy a teherautó-kábelköteg beszállítók nem tudnak ukrán telephelyeiken gyártani, vagy csak nagyon korlátozott mértékben termelnek. Az alkatrészhiány a következő hetekben a teherautók gyártásának visszaesésével, a második negyedévben pedig jelentős termeléscsökkenéssel fenyeget. Az MAN buszgyártását viszont ez a probléma jelentősebben nem érinti.

A drámai helyzet kezelésére az MAN Truck & Bus SE igazgatósága haladéktalan intézkedéseket tett. Közvetlenül a háború kitörése után megkezdtük a teherautós kábelköteg-ellátási lánc kialakítását más országokban. Ez azonban több hónapot vesz igénybe. Ezenkívül úgy döntöttünk, hogy leállítjuk az üzleti szempontból nem kritikus tevékenységekre fordított kiadásokat, és további intézkedésig befagyasztjuk a munkaerő-felvételt” – jelentette ki a helyzettel kapcsolatban Alexander Vlaskamp, ​​az MAN Truck & Bus vezérigazgatója.

A konszern emellett további, a munkarendet érintő intézkedéseket tett. Egyrészt meghosszabbították a rövidített munkarendet a müncheni, nürnbergi, salzgitteri és wittlichi telephelyeiken. Ez nemcsak a gyári munkásokra, hanem az adminisztratív feladatokat ellátó alkalmazottakra is vonatkozik. Az MAN döntése Németországban mintegy 11 ezer munkavállalót érint. A vállalat igazgatósága ugyanakkor úgy döntött, hogy drámai döntések miatt a következő három hónapban nem veszik fel a fizetésüket.

Tekintettel arra, hogy a vállalat a jelenleg kialakult helyzetben nem tudja tartani a vállalt szállítási határidőket, az MAN felajánlja eddigi ügyfeleinek a rendelések törlését, illetve egyúttal lehetőséget kínál rendelések leadására új feltételekkel.