Tavaly öt, idén viszont csupán egy könnyű áruszállító kapott „nem ajánlott” minősítést az Euro NCAP értékelésén. A szervezet töréstesztet nem végez a furgonokkal, hiszen a rakomány tömegétől és eloszlásától függően úgyis ezerféleképpen reagálnának a járművek; ehelyett az ütközéselkerülő rendszerek meglétét és hatásosságát ellenőrzik.

Az idei eredmények alapvetően kedvezőek: a jelek szerint a gyártók, ha nem is gyors ütemben, de folyamatosan bővítik a vezetőtámogató rendszerek kínálatát. Ennek köszönhető, hogy idén már csak egy típus: a Nissan Interstar kapott „nem ajánlott” minősítést, ehhez ugyanis felárért sem rendelhető akadályfelismerő autonóm vészfékező rendszer.

Ez ma a legbiztonságosabb kisáruszállító 1
Ez ma a legbiztonságosabb kisáruszállító 2

Ez ma a legbiztonságosabb kisáruszállító

Ez ma a legbiztonságosabb kisáruszállító

Ez ma a legbiztonságosabb kisáruszállító 7
Ez ma a legbiztonságosabb kisáruszállító 8
Ez ma a legbiztonságosabb kisáruszállító 9
Ez ma a legbiztonságosabb kisáruszállító 10
Fotó megosztása:

Érdekes helyzet állt elő a Fiat Ducato / Peugeot Boxer / Citroën Jumper / Opel Movano négyszögben. Az azonos műszaki alapokon nyugvó modellek közül az elsőnek jelentős mértékben feljavították a biztonsági arzenálját: fejlett érzékelőket kapott, amelyek nemcsak a Fiat elé kerülő autókat, de a kerékpárosokat és gyalogosokat is észlelik. Ennek köszönhetően az Euro NCAP története során először az elérhető legmagasabb, platina minősítésben részesült a modell. Testvértípusai azonban nem kapták meg ugyanezeket a frissítéseket, így ők maradtak bronzérmesek.

a videó a hirdetés után indul

A teljes lista itt található meg.