Körülbelül egy évet kell még várniuk a vevőknek, mielőtt megrendelhetik az új generációs Ford Ranger pickupot, és az első autók csak 2023 elején érkeznek meg a kereskedésekbe. Ettől függetlenül számos lényeges információt közzétett már most a gyár.

A Rangert az ügyfelek visszajelzéseit messzemenőkig figyelembe véve alakította ki, és ez a formavilágra is igaz. A jelek szerint a globális vevők rettentően irigykednek az elsősorban Észak-Amerikában kapható F-150-re, mert a Ranger vadonatúj hűtőmaszkja, valamint az azt zárójelbe foglaló nappali fényei az egy számmal nagyobb tengerentúli modellt idézik. A hátsó világítás az elsőkre rímel.

Bemutatkozott a vadonatúj Ford Ranger 2

Az átdolgozott orr persze nem csak látványos: most először mátrix LED-es fényszórókkal is kapható a Ranger. A gazdag technológiai tartalom az utastérben folytatódik, puha tapintású anyagok, valamint álló formátumú érintőképernyőn (10,1 vagy 12 colos) futó, új generációs infotainment rendszer várja az utasokat.

Bemutatkozott a vadonatúj Ford Ranger 3

Thaiföldön és Dél-Afrikában – azaz a gyártó országokban – lesz először kapható az új Ranger, ezért jobbkormányos a képen az autó

Ezen külön menürendszer foglalja össze az összes offroad-funkciót és visszajelzést. Szintén itt jelenik meg a 360 fokos panorámakamera képe; ennek használatát körkörös környezeti megvilágítás teszi hatékonyabbá. Az utastér tele van praktikus tárolóhelyekkel, üregekkel, zsebekkel és fiókokkal.

Bemutatkozott a vadonatúj Ford Ranger 4

Üzemmódválasztó és elektromos rögzítőfék

Az új modell tengelytávját és nyomtávját egyaránt 50 mm-rel növelték meg, ami jobb első terepszöget és artikulációs képességet eredményezett. A hátsó lengéscsillapítókat áthelyezték, ami javítja a rugózási komfortot, függetlenül a terheléstől.

Az átdolgozott orrkialakításnak köszönhetően tágasabb lehetett a motortér, így elfér az orrban az új V6-os csúcsdízel, valamint – és ez az igazán izgalmas üzenete a sajtóanyagnak – „bármely későbbi hajtáslánc-technológia”. Azt már most lehet tudni, hogy 2024-től villamosított kivitelben is elérhető lesz a Ranger – vélhetően plug-in hibridként.

Bemutatkozott a vadonatúj Ford Ranger 5

Addig is a más modelleknél már alkalmazott 3.0 V6-os dízel vezeti a bevezetéskori palettát. Ennek teljesítményadatait egyelőre nem adta közre a Ford, ahogy a bevált turbós és duplaturbós kétliteres dízelekről sem közöltek részleteket.

A Ford Ranger kétféle összkerékhajtási rendszerrel lesz kapható. Az egyik menet közben, elektronikusan kapcsolható, a másik pedig állandó összkerékhajtás. Elöl dupla vonószemeket találunk az autón.

Bemutatkozott a vadonatúj Ford Ranger 6

Szintén olvasói visszajelzések alapján alakították ki a hátsó kerekek melletti, integrált fellépőket. Az a bizonyos +50 mm-es nyomtáv egyébként nem is annyira a menetstabilitás javítását, hanem a plató szélesítését, és ezáltal a jobb rakodhatóságot célozta. A plató öntött műanyag védőbélést kap, megnövelték a lekötési pontok számát, valamint előkészítették a ponyvák és egyéb utólagos felépítmények rögzítésére szolgáló aljzatokat.

Bemutatkozott a vadonatúj Ford Ranger 7

Centiméter-skálázás a hátfal peremén, megkönnyítendő a munkavégzést. A kerék mögött jól látható a fellépő.

A platóhoz rakományelválasztó rendszert is választhatnak a felhasználók, a lenyitott hátfal pedig egyben munkapultként is szolgál.

A Ford Ranger a két cég közötti együttműködés értelmében később Volkswagen emblémával is megjelenik, mint a jelenlegi Amarok utódja.

Bemutatkozott a vadonatúj Ford Ranger 8

Ha videón is megnéznéd a vadonatúj Ford Rangert, kattints ide!