A januárban bevezetett e-Ducato járulékos újdonságait most a széria dízel tagjai is megkapják. Az alapvető szerkezet nem változik az eddigiekhez képest: a motorkínálat 120, 140, 160 és 180 lóerős egységekből áll, a váltó lehet hatfokozatú kézi vagy kilencfokozatú automata.

Ránézésre rögtön feltűnik a LED-es fényszóró: az eddigi helyén, alul futó nappali fény fölött található a három szegmensre osztott diódás lámpatest, 30%-kal nagyobb fényerővel, mint az addigi halogén. Fölötte futófényes irányjelző húzódik. A képeken látható Lanzarote-szürke egy új árnyalat, kifejezetten a szabadidős felhasználók számára keverték ki. Ja, és új a logó is, amely immár nem is logó, csak felirat.

A fülkében újak az ülések, új a teljesen digitális műszeregység, és az eddigieknél nagyobb (akár 10 colos) a központi érintőképernyő. Új és kisebb a kormánykerék, új a váltókar, az ajtópanelek és a digitális klíma kezelőfelülete. A vezeték nélküli okostelefon-integráció mellett telefonos távvezérlést is kapunk, a szokásos vezérlő és adatlekérő funkciókon kívül kifejezetten flottakezelők számára kidolgozott adatfunkciókkal. Fedélzeti wifi is került a Ducatóba.

A Ducato a szegmensben elsőként kapott 2. szintű autonóm mobilitási funkciót, tehát magától tartja a távolságot, a sebességet és az oldalirányú távolságot a többi autóstól, illetve a sáv szélétől. Van parkolórobot, vontatmány-stabilizálás és keresztszél-kompenzáció.

Okosabb lett a Fiat Ducato 2

Nincs viszont indítókulcs, sem kézifék: az előbbi jeladó és indítógomb, utóbbit elektromos rendszer pótolja. Az utasülés támláját lehajtva praktikus munkaasztalkát kapunk, a fülke tele van USB töltőcsatlakozókkal, van vezeték nélküli telefontöltő rekesz, és 230 voltos háztartási konnektor is. Tágasabbak az ajtózsebek, a szélvédő üvegbe integrált fűtést kapott, kérhető szintszabályozós légrugózás.