A Rába Nyrt. 11,8 milliárd forintos konszolidált árbevétellel zárta 2020 első három hónapját, ami 19,5 százalékos csökkenés az előző év hasonló időszakához képest. A cég által kiadott közlemény szerint a Rábának jelenleg megváltozott piaci körülmények között kell működnie.

A globális haszonjármű, mezőgazdasági jármű, valamint az európai személyautó piacon már 2019 második felétől kezdődően csökkenő aktivitás volt megfigyelhető. Márciusban pedig már a koronavírus pandémia is éreztette hatását a kereslet mérséklődésével és a globális gazdasági bizonytalanság növekedésével – olvasható a társaság közleményében.

Ezzel szemben a Rába az orosz buszpiacon 29 százalékos növekedést tudott elérni az értékesítések terén az év első három hónapjában. A vállalat futómű és alkatrész üzletága így üzemi és EBITDA-szinten (kamatok, adózás és értékcsökkenési leírás előtti eredmény) is nyereséges tudott maradni. Oroszországban a GAZ Csoport, valamint a Kamaz számít a Rába két meghatározó vevőjének. Számukra már tavaly több száz darabos nagyságrendekben szállíthatott futóműveket a győri cég, elsősorban városi és elővárosi autóbuszokhoz – árulta el a Vezess érdeklődésére a Rába sajtóügynöksége, a CCG Communications.

Kamaz buszokhoz szállított tengelyeket a Rába 1

„Határozott célunk a válság kapcsán várhatóan átrendeződő globális ellátási láncok lehetőségeinek kiaknázása. A krízis ellenére folytatjuk a meghatározó K+F fejlesztéseinket és modernizációs programjainkat, felgyorsítjuk az ipar 4.0-s projekteket, és megvizsgáljuk a további vállalat- és eszközalapú akvizíciós lehetőségeinket” – hangsúlyozta Pintér István, a Rába Járműipari Holding vezérigazgatója.

A társaság előtt fontos kihívást jelent erre az évre, hogy megszűnt a vállalatnál a honvédségi járművek értékesítése. Ezért úgy kell nyereségesnek lenniük, hogy már nem számolhatnak a honvédségi megrendelésekkel. Az ezzel kapcsolatos átalakítások a cégnél már folyamatban vannak. Mindamellett a Rába felgyorsítja a tavaly megvásárolt – mezőgazdasági gépekhez hajtóműveket és alkatrészeket gyártó – Rekard Csoport integrációját.

Forrás: Rába
Kép(ek) forrása: Kamaz