A Daimler az idei évben az elektromobilitásra helyezi a hangsúlyt, nem véletlenül, hiszen a tavaly bemutatott eCitaro gyorsan népszerűvé vált és eddig már olyan nagyvárosok vásároltak belőle, mint például Hamburg, Berlin, vagy Oslo. Nemrég a budapesti utazóközönség is kipróbálhatta a nullemissziós autóbuszt. Brüsszelbe már egy 12 darabos akkucsomaggal szerelt változatot fog kiállítani a Mercedes-Benz, amellyel már akár 170 kilométert is meg tud tenni a jármű normál, városi körülmények között.

Az igazi újdonság azonban az eCitaro csuklós változata (eCitaro G) lesz, amely egyszerre 157 utast tud szállítani. A 18 méter hosszú jármű hajtásáról két, egyenként 125 kW (170 lóerő) elektromos kerékagymotor gondoskodik. Az autóbusz 12 vagy 7 akkumulátormodullal lesz rendelhető. A jövendőbeli üzemeltetők egyenként 24 kWh teljesítményű lítiumionos vagy 63 kWh-s szilárdtest akkumulátormodulok közül választhatnak az eCitaro G esetében. 

Elektromos csuklós érkezik a Mercedes-Benztől 1

A Mercedes-Benz jelentős erőforrásokat fordít az elektromos Citaro fejlesztésére, ezért 2019 év végétől a 150 kW-os töltés mellé megjelenhet a 300 wattos pantográfos töltő a kínálatban, jövőre pedig érkezik a második generációs, lítium-polimer akkumulátor. 2022-től viszont már hidrogéncellás hatótávnövelővel is rendelhető lesz az eCitaro. 

Az eCitaroG mellett a Daimler standján kerül sor a legújabb generációs Sprinter alapjaira épülő Mercedes-Benz Sprinter Travel 75 világpremierjére. A nagyobb teherbírású hátsó tengelynek köszönhetően a modell nagyobb befogadóképességgel rendelkezik, ugyanis fedélzetén már 21 fő utazhat egyszerre. A Daimler standján az említett modellek mellett helyet kapnak a Setra távolsági buszai, illetve egy-egy Mercedes-Benz Intouro, valamint egy Tourismo 15 RHD is.