A Karsan Jest Electric első ránézésre nem tűnik különlegesnek, ám amint elindul, kiderül a turpisság: a törökök városi busza ugyanis elektromos hajtást kapott. Nem is akármilyet: a BMW i3 városi luxuskisautó akkumulátora és villanymotorjai teljesítenek szolgálatot az alacsonypadlós buszban.

A 170 lóerős, 250 Nm nyomatékú villanymotort tápláló Li-Ion akkumulátort 8 darab, egyenként 12 cellából álló modul alkotja. A teljes kapacitás eléri a 44 kWh-t. Két akkucsomaggal felszerelve a Karsan Jest Electric prototípusa 210 kilométert volt képes megtenni; ez menetrend szerinti forgalomban 18 órányi folyamatos használatot tesz lehetővé, mielőtt fel kellene tölteni az akkumulátorokat.

A villanymotor egyébként nem csupán környezetvédelmi szempontból jelent előnyt: mivel a motor és az akkucsomag is kevés helyet foglal, a hatméteres Jest 26 utast tud szállítani, többet, mint a modell hagyományos, dízelmotoros kivitele.

A Karsan nem csupán belföldi használatra gyártja a Jest Electric modellt, exportálni is fogják.