Alig telt el egy hónap azóta, hogy a T-Log bemutatta a négyes szintű önvezetésre képes, automatizált rönkszállító teherautóját, ezúttal a Volvo Trucks rukkolt elő hasonló fejlesztéssel. A Vera névre keresztelt nyerges vontató leginkább egy áramvonalas sportautóra hasonlít, ennél fogva tömege is kisebb hagyományos társaihoz képest.

Nem rendelkezik vezetőfülkével, nincs is rá szüksége, hiszen meghatározott területen belül önvezető üzemmódban képes közlekedni. Az elektromos hajtással ellátott járművet elsősorban a logisztikai központokban, illetve kikötőkben történő áruszállításra tervezték. A Vera működése egyszerű: megkapja az útvonaltervet és A-pontból B-be viszi az adott árut.

A Volvo Trucks új fejlesztése centiméteres pontossággal képes meghatározni saját aktuális helyzetét, emellett részletesen ki tudja elemezni a közlekedés többi szereplőjének viselkedését, melyekre nagyfokú pontossággal reagál. Ha tehát egy körforgalomba kell behajtania, akkor úgy fogja azt megtenni, hogy az ne veszélyeztessen másokat, de a jobbkéz-szabály megadásáról is intelligens módon dönt az automatizált vontató.

A Vera a Volvo FL hajtásláncát kapta meg, ennél fogva 130 kW-os elektromotorral és maximum 300 kWh teljesítményű akkumulátorcsomaggal rendelkezik. A jármű hatótávja legfeljebb 300 kilométer lehet DC gyorstöltővel két óra alatt, míg AC töltővel 10 óra alatt tölthetők fel az energiatároló berendezések. A svéd gyártó egyelőre nem tervezi a Vera sorozatgyártását, de a közeli jövőben nem fog a gyárudvaron ácsorogni. A Volvo Trucks várhatóan előre kiválasztott üzemeltetőknél fogja tesztelni annak érdekében, hogy kiderüljön, mennyire tud hatékony lenni egy konvencionális nyergessel szemben.