Régóta lehet arról olvasni a Daimler kapcsán, hogy készül a Sprinter elektromos változata. Arról azonban eddig nem igazán lehetett hallani, hogy a villamosítást a Vitóval kezdik, márpedig azonnal. A modellre már mától  lehet leadni megrendelést Németországban, globális piaci bevezetésére ugyanakkor 2018 második feléig várni kell. A gyártó külön csinált egy szájtot az elektromos Vitónak, aki ezen keresztül vásárolja meg és még az első 1000 vásárló között van,az szervizcsomagot és egy Wallboxot kap ajándékba.

Az elektromos Vito méreteiben megegyezik a dízeles társaival. Most kapásból kétféle hosszúságban lehet rendelni. A rövidebb 5,14 méter , míg az extra hosszú változat 5,37 méter hosszú. Mindkét esetében a maximális össztömeg nem haladja meg a 3,2 tonnát és legfeljebb 1073 kilogrammos hasznos teherbírás, valamint 6.6 köbméternyi raktér áll rendelkezésre.

A elektromos Vito egy 41.4 kWh összteljesítményű akkumulátor csomagban tárolja el az elektromosságot. A jármű hajtásáról pedig egy 84 kW teljesítményű elektromotor gondoskodik. A Mercedes szerint az Deutsche Accumotive akkumulátorok mindössze hat óra teljesen feltölthetők éjszakai töltéssel és ezt követően 150 kilométeres hatótávval gazdálkodhat a tulajdonosa. A Vito kétféle üzemmódban lesz vezethető: a takarékosabbal maximum 80 kilométer/órás, míg a kevésbé takarékossal 120 kilométer/órás végsebesség sajtolható ki belőle.

A németek jelenleg 39 990 euróért (ÁFA-val) vásárolhatják meg az elektromos Vitót, vagyis átszámítva 12,5 millió forintot kell érte kifizetni.