A városi buszokat gyártó nagy piaci szereplők közül szinte utolsóként állt be a sorba a Mercedes-Benz. A német cég úgy döntött, hogy elektromos városi busszal áll elő a tisztább levegőre vágyó városlakók számára. Hozzá kell tenni, a Daimler leányvállalatának volt ideje ülni a babérjain, hiszen a Citaróból nemrég készült el az 50 ezredik példány.

A gyártó azért nem siette el a dolgot. Még 2015-ben jelentették be hivatalosan, hogy jön a null-emissziós hajtáslánccal szerelt változat. Aztán idén már azt is megszellőztették, hogy tesztelés alatt vannak az első példányok.  Mindenesetre a lengyelek és a kínaiak alaposan leelőzték őket ezen a téren, kérdés tehát, hogy sikerül-e jelentősebb piacvesztés nélkül átvészelni a sorozatgyártás beindulásáig tartó időszakot.

Bár hazánkat még évek múlva is meg lehet szórni török dízelbuszokkal, a nagy nyugat-európai metropoliszok, mint Párizs, vagy London már elhatározták, hogy kihúzzák a fejüket a szív- és érrendszeri megbetegedéseket okozó szmogból.

A Mercedes-Benz elektromos Citaróját jelenleg intenzíven tesztelik. A spanyol nyári forróság után most az északi sarkkörnél azt vizsgálják, hogy a null-emissziós alacsonypadlós buszok a hideggel is meg tudnak-e birkózni. A lítium-ion akkumulátorral szerelt Citarók számos töltési megoldással, többek között pantográfos és AC/DC töltővel rendelkeznek majd.

Az új elektromos Mercedes-Benz városi autóbusz a jövő évi IAA haszonjármű kiállításon mutatkozik be, sorozatgyártása pedig 2018 őszén indulhat el.