A Modulo típusú buszokat az Evopro mérnökiroda fejlesztette, a MABI-Bus Kft. gyártja, a hajtástechnológiát pedig a Siemens biztosítja. A Siemens által hozzánk eljuttatott  közlemény szerint a buszokban dolgozó hajtáslánc fő elemi közé tartozik a váltakozó áramú villanymotor és a frekvenciaváltó, melyek szoftveres összehangolása biztosítja az adott körülményekhez igazított leghatékonyabb működést.

Az alacsonypadlós Moduló buszok egy feltöltéssel 200 kilométert tudnak megtenni és 52 utas egyidejű szállítására alkalmasak. Az Evopro által fejlesztett kompozit szerkezetnek és a Siemens legújabb fejlesztésű elektromotorjának köszönhetően a világ egyik legkisebb fogyasztású elektromos buszai állhatnak forgalomba Budapesten. A Modulo energiafelhasználása az UITP SORT 2 előíráson alapuló fogyasztási mérések szerint elővárosi közlekedésben 0,595 kWh/km, míg vegyes üzemben is csak 0,61 kWh/km-t mértek.

A padlót csúszásgátló és tűzálló bevonattal fújják be mintegy 100-150 milliméter vastagon.
A padlót csúszásgátló és tűzálló bevonattal fújják be mintegy 100-150 milliméter vastagon.

Keveset fogyasztanak a magyar elektromos midik

A padlót csúszásgátló és tűzálló bevonattal fújják be mintegy 100-150 milliméter vastagon.
A gázos változat egy oroszországi város specifikációi alapján készült, de meg nem erősített információk szerint Észtországba kerül tesztelésre. A modellt 4,5 literes Cummins motor hajtja.
Az Evopro CNG Modulo Optimo utastere, melyben jócskán akad egymással szembe fordított ülés.
A BKK-specifikációk alapján elkészített elektromos midibusz, mely a Modulo Medio fantázia nevet viseli.
A képen az Evopro Modulo Optimo trolibusz látható, melyet korábban Moszkva is tesztelt volna. A cég arról tájékoztatta a vezess.hu-t, hogy a buszra van orosz érdeklődés, azt azonban nem árulták, hogy pontosak melyik vállalatról van szó.
A kerekesszékes utas ily módon tud utazni a BKK-specifikus Modulo Medióban.
A Modulo műszerfala kis helyet foglal el és könnyen áttekinthető
Korábban maketteken lehetett látni BKK-színű Modulókat, most már a valóságban is.
Keveset fogyasztanak a magyar elektromos midik 23
Éppen összeragasztják a karosszériát. A kompozit karosszéria elkészítése nem kerül többe 1,5 óránál.
A Modulo Optimo troli önjáró üzemmódban is képes közlekedni.
A trolibuszban is szinte többségben vannak az egymással szembe fordított ülések.
Fotó megosztása:

A BKK-specifikációk alapján elkészített elektromos midibusz, mely a Modulo Medio fantázia nevet viseli.

A BKK-specifikációk alapján elkészített elektromos midibusz, mely a Modulo Medio fantázia nevet viseli.

Az elektromos buszok forgalomba állítása hozzájárul a széndioxid-terhelés csökkentéséhez, továbbá a felhasznált energia mennyiség is sokkal kedvezőbb üzemeltetést tesz majd lehetővé a hagyományos járművekkel szemben.

A BKV vállalja az új buszok üzemeltetéséhez szükséges 18 darab töltőállomás beszerzését, valamint a járművezetők és karbantartók képzését is. Budapest az elektromos buszok forgalomba állításával felsorakozik olyan európai nagyvárosok mögé, mint London, Göteborg, Bécs vagy Göteborg.