Az Avia A15 nem a prágai gyár saját fejlesztése volt, hanem a Renault-Saviemé, melytől eredetileg vásárolták a licencet. A franciák az egytonnás SG2-es és három tonna teherbírású SG4-es teherautók dokumentációit adták át az Aviának 1967-ben, mely előtte a legendás Praga V3S összeszerelését végezte.

1995-ben a Daewoo megvásárolta a céget és némileg frissítette a modellkínálatot, sőt az ezredfordulóra megkezdték a D sorozat gyártását (D60, D90 és D120 jelzéssel), melyen nagyon érződött a keleti hatás. Igaz a teljesen újratervezett fülkével és alvázzal készülő D-modelleket Cummins erőforrásokkal szerelték. A különféle teherbírású modellekből hazánkba már nem helyeztek annyit forgalomba, mint az elődökből. 2006-ban az indiai Ashok Leyland vásárolta meg a céget, mely 2013-ban lehúzta a rolót a csehországi gyáron.