Röviden – Ford Transit Custom Van Trend

Mi ez?

 Ablaktalan kisáruszállító 
Mit ad? Elvisz három raklapot, elöl meg olyan extrákat nyújt, amik még személyautóban is ritka
Mibe kerül? A legolcsóbb Transit teherautó 6 445 250 míg a legdrágább 9 309 100 forint
Kinek jó? Bárkinek, aki kisebb-nagyobb dolgokat visz A-ból B-be.

Az új, közepes méretű, eddig a Fordnál nem létező kategóriát megcélzó Transit Customot, a nagy Transit és a Transit Connect közé igyekszik besúvasztani a Ford. Ez csupán annyit jelent, hogy az újdonság a két korábbi, ismert modell tudása közé passzol, kicsit nagyobb, kicsit kisebb. Bár idővel érkeznek a többiek is, de addig ezzel kell beérnie annak, aki kívül belül csinos, új Ford kisáruszállítóra vágyik.
A legutóbbi, 2006-os modellfrissítés után végre tisztességesen megújult a Ford Transit. Kényelmes vezetőállás és temérdek érdekes apróság került a 2013-as Év Kisáruszállítójának is megválasztott modellbe.
A legutóbbi, 2006-os modellfrissítés után végre tisztességesen megújult a Ford Transit. Kényelmes vezetőállás és temérdek érdekes apróság került a 2013-as Év Kisáruszállítójának is megválasztott modellbe.

Elöl személy- hátul teherautó : Ford Transit

Elöl személy- hátul teherautó : Ford Transit

A legutóbbi, 2006-os modellfrissítés után végre tisztességesen megújult a Ford Transit. Kényelmes vezetőállás és temérdek érdekes apróság került a 2013-as Év Kisáruszállítójának is megválasztott modellbe.
Dinamikus, de megosztó forma. Lapos szélvédő, rafinált fényszóró, formás tükrök, miközben ordít róla, hogy ez egy Ford. A rágcsálóarc ellenére nekem tetszik.
A Transit Custom csak egyféle motor három teljesítményváltozatával, hatfokozatú kéziváltóval és elsőkerék-hajtással rendelhető.
Két különböző tengelytáv, négyféle kialakítás és öt terhelhetőségi szint rendelhető a közepes méretű Transitból. Ez összesen 45-féle variánst jelent, ami a négy felszereltségi szinttel kombinálva 96 különböző alapmodellt ad.
Futóműve üresen sem kényelmetlen. A Transit Custom nem zörög, nem dobál.
Vékony, függőleges csíkba kellett beletuszkolni a lámpatesteket.
Apró baklövés: nyított hátsó ajtóknál az égvilágon semmi sem látszik a hátsó lámpákból. Ugyan fényvisszeverő matrica került az ilyenkor látható élekre, de ez egyáltalán nem életbiztosítás.
A sárga karok kiakasztása után a két hátsó ajtószárny 180 fokban nyithatóvá válik. Ha a karokat rögzítjük, akkor nem kell minden nyitásnál vacakolni a kiakasztással.
A tükör alső része a holtteret csökkenti
A Ford-os hagyomány szerint a motoháztetőt nem a kabinból, kallantyú meghúzásával, hanem kintről, kulccsall nyitható.
Csak a 2,2 literes dízelmotorral kapható.
Tólatókamera, hogy még véletlenül se tolassunk rá semmire. A képe a belső visszapillantó tükörben jelenik meg.
Tárcsafék lassít hátul is.
Szöveges ábrák segítenek eligazodni a nyitogatósdiban.
Intelligensebb árut ne szállítsunki benne, mert ha megérti ezeket az ábrákat, akkor bármelyik pillanatban elszelelhet a raktérből. Csak a sárga kallantyút kell piszkálnia, és az ajtó máris nyílik.
Könnyen értelmezhető felirat a kitámasztón.
A baloldali jatószárnyat ez a kilincs nyitja
Ha így rögzítjük, akkor nem kell midnen nyitásnál külön kiakasztani. Az ajtó rögtön nagyra tárul.
Nincs külön zár az üzemanyagbetöltőn. Ha nyitva a sofőr ajtaja, akkor ez is kinyitható. És még csak hozzá sem kell érni, a fedél nyitása után, már lehet is folyatni a gázolajat a tankba.
2,2 literes dízelmotor dolgozik a Transit orrában. Ugyanez a darab lehet 100, 125 és 155 lóerős is. Ebben a tesztautóban éppen 125 lóerős.
Élhetővé, sőt, végre kifejezetten kényelmesre szabták a Transit belsejét. A kormány a korábbi változatokhoz képest már jó szögben van, kézre esik a váltó is, mindennek megvan a helye.
Lehajtható kartámasz kizárólag a sofőr kiváltsága
Ez is egy okos dolog. A papírok a középső ülés háttámlájából varázsolhatóak elő. Optimális esetben akkor, amikor a hely birtokosa éppen valahol máshol szorgoskodik.
Végre kényelmes, élhető hely a vezetőállás.
A jobb oldali duplaülés ülőlapja két darabban nyitható. Alatta hatalmas rekesz nyeli el a kötelező felszerelési tárgyakat, illetve minden mást, amit nem jó az autóban szem előtt hagyni.
Milliónyi kisebb-nagyobb zsebbel kitömött ajtóbelső.
Mindkét ablak és a tükör is elektromos mozgatású.
Ez a részlet is teljesen személyautós.
Emelhető, dönthető, fűthető és nem utolsó sorban kényelmes a vezető ülése.
Az egyik gomb a parkolóradarokat kapcsolja be - az autó elején is vannak érzékelők - míg a másik a rafinált ECO gomb, csak 110 km/órás sebességig hagyja gyorsulni a teherautót.
Télen szinte megfizethetetlen jóság a szélvédőfűtés. Kaparás helyett gombnyomásra tűnik el a jég.
Példás rekesz apróbb vackoknak, zenelejátszónak, illetve a navigációnak. Külön öröm, hogy a 12 voltos tápcsatlakozó is ide került, így ide lehet gyömöszölni a hosszú vezetéket is, nem kell a kabinban kerülgetni. A tervezők a kábelkivezető lyukról sem feledkeztek meg, így nem nyíródik a vezeték, ha rácsukják a fedelet.
USB-, és jack csatlakozó, a 12 voltos táp mellett
A Ford-okra jellemző szárnyas Transformer ide is betette az arcát.
A klíma manuális.
A hatfokozatú kéziváltóval nem enhéz takarékosan vezetni.
Rafinált kapcsolokomplexum vezérli a sebesség határolót és a tempomatot.
Apró, ki tudja mire optimalizált zseb a műszerfal környékén
A vezető munkahelye pont olyan, mintha személyautóban ülne. Állítható ülőlap dőlésszögű ülése emelhető, fűthető, a kormány pozíciója négy irányban állítható, és még vezetőtámogató rendszerek is kerültek a Transitba. Egyedül a ballábnak nincs benne továbbra sem hely.
Ilyet sem látunk mindennap teherautóban. Az ülésfűtés nemcsak a sofőr kiváltsága, a jobboldali ülésen szintén megtalálható ez a furcsa működésű gomb.
Filléres dolog, mégis nagyot lendít a használhatóságon a tucatnyi, kisfogyasztású, mégis remek, homogén fényt adó LED-es belső világítás.
Gigantikus raktér. Ha ügyesen pakolunk, akár három darab szabványos raklap is elfér benne. Jó dolog a két darab toló-, és az egy, duplaszárnyú ajtó. Bármelyik irányból, könnyen tele lehet pakolni a Transitot.
12 voltos táp a raktér egyik sarkában
Soknak és praktikusnak nem mondható, de akadnak rakományrögzítő fület a raktérben
Sárga kapaszkodó a nehezebben mozgó, nyugdíjas rakodóknak
A két jobb első ülés alatti hatalmas rekesz innen is elérhető. A fémlapot mágneses korongok tartják a helyén csukott, illetve nyitott állapotban egyaránt.
Elsőre hülyeségnek tűnik, hogy a hátul ablaktalan, körbedobozos járgányban miért is van belső visszapillantó tükör. Aztán az első tolatásnál kiderül, hogy ebbe rejtették el a tolatókamera képét mutató kijelzőt. A kép ugyan kicsi, de igen jól jön, még a tapasztaltabb sofőrök is jóval biztonságosabban tolathatnak így.
Fotó megosztása:

Dinamikus, de megosztó forma. Lapos szélvédő, rafinált fényszóró, formás tükrök, miközben ordít róla, hogy ez egy Ford. A rágcsálóarc ellenére nekem tetszik.

Dinamikus, de megosztó forma. Lapos szélvédő, rafinált fényszóró, formás tükrök, miközben ordít róla, hogy ez egy Ford. A rágcsálóarc ellenére nekem tetszik.


A Transit Custom csak egyféle motor három teljesítményváltozatával, hatfokozatú kéziváltóval és elsőkerék-hajtással rendelhető.

A Transit Custom csak egyféle motor három teljesítményváltozatával, hatfokozatú kéziváltóval és elsőkerék-hajtással rendelhető.


Két különböző tengelytáv, négyféle kialakítás és öt terhelhetőségi szint rendelhető a közepes méretű Transitból. Ez összesen 45-féle variánst jelent, ami a négy felszereltségi szinttel kombinálva 96 különböző alapmodellt ad.

Két különböző tengelytáv, négyféle kialakítás és öt terhelhetőségi szint rendelhető a közepes méretű Transitból. Ez összesen 45-féle variánst jelent, ami a négy felszereltségi szinttel kombinálva 96 különböző alapmodellt ad.


Apró baklövés: nyított hátsó ajtóknál az égvilágon semmi sem látszik a hátsó lámpákból. Ugyan fényvisszeverő matrica került az ilyenkor látható élekre, de ez egyáltalán nem életbiztosítás.

Apró baklövés: nyított hátsó ajtóknál az égvilágon semmi sem látszik a hátsó lámpákból. Ugyan fényvisszeverő matrica került az ilyenkor látható élekre, de ez egyáltalán nem életbiztosítás.


A sárga karok kiakasztása után a két hátsó ajtószárny 180 fokban nyithatóvá válik. Ha a karokat rögzítjük, akkor nem kell minden nyitásnál vacakolni a kiakasztással.

A sárga karok kiakasztása után a két hátsó ajtószárny 180 fokban nyithatóvá válik. Ha a karokat rögzítjük, akkor nem kell minden nyitásnál vacakolni a kiakasztással.


A Ford-os hagyomány szerint a motoháztetőt nem a kabinból, kallantyú meghúzásával, hanem kintről, kulccsall nyitható.

A Ford-os hagyomány szerint a motoháztetőt nem a kabinból, kallantyú meghúzásával, hanem kintről, kulccsall nyitható.


Tólatókamera, hogy még véletlenül se tolassunk rá semmire. A képe a belső visszapillantó tükörben jelenik meg.

Tólatókamera, hogy még véletlenül se tolassunk rá semmire. A képe a belső visszapillantó tükörben jelenik meg.


Intelligensebb árut ne szállítsunki benne, mert ha megérti ezeket az ábrákat, akkor bármelyik pillanatban elszelelhet a raktérből. Csak a sárga kallantyút kell piszkálnia, és az ajtó máris nyílik.

Intelligensebb árut ne szállítsunki benne, mert ha megérti ezeket az ábrákat, akkor bármelyik pillanatban elszelelhet a raktérből. Csak a sárga kallantyút kell piszkálnia, és az ajtó máris nyílik.


Nincs külön zár az üzemanyagbetöltőn. Ha nyitva a sofőr ajtaja, akkor ez is kinyitható. És még csak hozzá sem kell érni, a fedél nyitása után, már lehet is folyatni a gázolajat a tankba.

Nincs külön zár az üzemanyagbetöltőn. Ha nyitva a sofőr ajtaja, akkor ez is kinyitható. És még csak hozzá sem kell érni, a fedél nyitása után, már lehet is folyatni a gázolajat a tankba.


2,2 literes dízelmotor dolgozik a Transit orrában. Ugyanez a darab lehet 100, 125 és 155 lóerős is. Ebben a tesztautóban éppen 125 lóerős.

2,2 literes dízelmotor dolgozik a Transit orrában. Ugyanez a darab lehet 100, 125 és 155 lóerős is. Ebben a tesztautóban éppen 125 lóerős.


Élhetővé, sőt, végre kifejezetten kényelmesre szabták a Transit belsejét. A kormány a korábbi változatokhoz képest már jó szögben van, kézre esik a váltó is, mindennek megvan a helye.

Élhetővé, sőt, végre kifejezetten kényelmesre szabták a Transit belsejét. A kormány a korábbi változatokhoz képest már jó szögben van, kézre esik a váltó is, mindennek megvan a helye.


Ez is egy okos dolog. A papírok a középső ülés háttámlájából varázsolhatóak elő. Optimális esetben akkor, amikor a hely birtokosa éppen valahol máshol szorgoskodik.

Ez is egy okos dolog. A papírok a középső ülés háttámlájából varázsolhatóak elő. Optimális esetben akkor, amikor a hely birtokosa éppen valahol máshol szorgoskodik.


A jobb oldali duplaülés ülőlapja két darabban nyitható. Alatta hatalmas rekesz nyeli el a kötelező felszerelési tárgyakat, illetve minden mást, amit nem jó az autóban szem előtt hagyni.

A jobb oldali duplaülés ülőlapja két darabban nyitható. Alatta hatalmas rekesz nyeli el a kötelező felszerelési tárgyakat, illetve minden mást, amit nem jó az autóban szem előtt hagyni.


Az egyik gomb a parkolóradarokat kapcsolja be - az autó elején is vannak érzékelők - míg a másik a rafinált ECO gomb, csak 110 km/órás sebességig hagyja gyorsulni a teherautót.

Az egyik gomb a parkolóradarokat kapcsolja be – az autó elején is vannak érzékelők – míg a másik a rafinált ECO gomb, csak 110 km/órás sebességig hagyja gyorsulni a teherautót.


Példás rekesz apróbb vackoknak, zenelejátszónak, illetve a navigációnak. Külön öröm, hogy a 12 voltos tápcsatlakozó is ide került, így ide lehet gyömöszölni a hosszú vezetéket is, nem kell a kabinban kerülgetni. A tervezők a kábelkivezető lyukról sem feledkeztek meg, így nem nyíródik a vezeték, ha rácsukják a fedelet.

Példás rekesz apróbb vackoknak, zenelejátszónak, illetve a navigációnak. Külön öröm, hogy a 12 voltos tápcsatlakozó is ide került, így ide lehet gyömöszölni a hosszú vezetéket is, nem kell a kabinban kerülgetni. A tervezők a kábelkivezető lyukról sem feledkeztek meg, így nem nyíródik a vezeték, ha rácsukják a fedelet.


A vezető munkahelye pont olyan, mintha személyautóban ülne. Állítható ülőlap dőlésszögű ülése emelhető, fűthető, a kormány pozíciója négy irányban állítható, és még vezetőtámogató rendszerek is kerültek a Transitba. Egyedül a ballábnak nincs benne továbbra sem hely.

A vezető munkahelye pont olyan, mintha személyautóban ülne. Állítható ülőlap dőlésszögű ülése emelhető, fűthető, a kormány pozíciója négy irányban állítható, és még vezetőtámogató rendszerek is kerültek a Transitba. Egyedül a ballábnak nincs benne továbbra sem hely.


Ilyet sem látunk mindennap teherautóban. Az ülésfűtés nemcsak a sofőr kiváltsága, a jobboldali ülésen szintén megtalálható ez a furcsa működésű gomb.

Ilyet sem látunk mindennap teherautóban. Az ülésfűtés nemcsak a sofőr kiváltsága, a jobboldali ülésen szintén megtalálható ez a furcsa működésű gomb.


Filléres dolog, mégis nagyot lendít a használhatóságon a tucatnyi, kisfogyasztású, mégis remek, homogén fényt adó LED-es belső világítás.

Filléres dolog, mégis nagyot lendít a használhatóságon a tucatnyi, kisfogyasztású, mégis remek, homogén fényt adó LED-es belső világítás.


Gigantikus raktér. Ha ügyesen pakolunk, akár három darab szabványos raklap is elfér benne. Jó dolog a két darab toló-, és az egy, duplaszárnyú ajtó. Bármelyik irányból, könnyen tele lehet pakolni a Transitot.

Gigantikus raktér. Ha ügyesen pakolunk, akár három darab szabványos raklap is elfér benne. Jó dolog a két darab toló-, és az egy, duplaszárnyú ajtó. Bármelyik irányból, könnyen tele lehet pakolni a Transitot.


A két jobb első ülés alatti hatalmas rekesz innen is elérhető. A fémlapot mágneses korongok tartják a helyén csukott, illetve nyitott állapotban egyaránt.

A két jobb első ülés alatti hatalmas rekesz innen is elérhető. A fémlapot mágneses korongok tartják a helyén csukott, illetve nyitott állapotban egyaránt.


Elsőre hülyeségnek tűnik, hogy a hátul ablaktalan, körbedobozos járgányban miért is van belső visszapillantó tükör. Aztán az első tolatásnál kiderül, hogy ebbe rejtették el a tolatókamera képét mutató kijelzőt. A kép ugyan kicsi, de igen jól jön, még a tapasztaltabb sofőrök is jóval biztonságosabban tolathatnak így.

Elsőre hülyeségnek tűnik, hogy a hátul ablaktalan, körbedobozos járgányban miért is van belső visszapillantó tükör. Aztán az első tolatásnál kiderül, hogy ebbe rejtették el a tolatókamera képét mutató kijelzőt. A kép ugyan kicsi, de igen jól jön, még a tapasztaltabb sofőrök is jóval biztonságosabban tolathatnak így.

Mellette – Ellene
  • Vonzó külső
  • 3 raklapos raktér
  • Két toló- és egy kétfelé nyíló raktérajtó
  • Csendes, takarékos
  • Kényelmes futómű
  • Klassz extrák
  • Bal lábnak nincs helye
  • Kevés rögzítőfül a raktérben
  • Csúszós padló
Tetszett? Nem tetszett? Értékeld az autót egy tizes skálán!
19 szavazat - átlag: 6.42 (10-ből)
Tetszett? Nem tetszett? Értékeld az autót egy tizes skálán!