A borsodi megyeszékhelyen tesztelt, teljesen alacsonypadlós autóbusz összesen 100 utas szállítására alkalmas, belső elrendezése pedig nyugat-európai modellekéhez hasonló. Az jármű Euro 5-ös kibocsátási normákat is teljesítő, 280 lóerős motorját a hagyományos változatokban már ismert módon helyezték el, a hátsó traktusban. Alternatív kialakítását mindössze a tetőn található hatalmas tartályokról lehet felismerni, melyek összese 55 m3 földgáz tárolására alkalmasak. Az autóbusz leszabályozott végsebessége 90-100 km/h óra körül lehet, amit városi üzemben sohasem fognak kipróbálni a járművezetők.

CNG, azaz sűrített földgázüzemű járművekből tavaly 14 millió üzemelt világszerte, mely szám jól érzékelteti, mekkora is a kereslet erre az alternatív üzemanyagra, melynek elterjedése elsősorban a tömegközlekedésben figyelhető meg. Ez a tendencia annak is köszönhető, hogy sokkal nagyobb készletek állnak rendelkezésre földgázból, mint kőolajból, ráadásul a földgáz legfőbb összetevője, a bányászat alternatívájaként, viszonylag olcsón biogáz üzemekben is előállítható. Az MVK Zrt. tehát a hibrid meghajtás mellett tett egy próbát ezzel a környezetbarát üzemanyaggal is, ami buszonként akár 5-10 millió forinttal csökkenheti évente a buszonkénti üzemanyagköltségeket. Mindezek mellett a sűrített földgázzal hajtott autóbuszok előnye, hogy a széndioxid és víz mellett szinte elhanyagolható mértékben bocsájtanak ki káros anyagokat, kormot illetve egyéb szennyező anyagokat. Hetven darab busz beszerzése esetén már 6-7 év múlva megtérülhetne a beruházás.

Az Orangeways egyébként éppen ilyen CityLAZ típusú autóbuszokkal szállt volna versenybe Veszprém helyi közlekedéséért, azonban a helyi önkormányzat formai okokra hivatkozva elutasította a cég pályázatát, melynek eredményeképpen a következő két évben is a Balaton Volán buszai szállíthatják az utasokat a “Királynék városában”.