A Renault Maxity Electrique nemrég érte el a százezer kilométeres futásteljesítményt. A környezetkímélő kis-áruszállító lelke egy aszinkronikus elektromos motor, mely a dízelmotorokhoz képest kevesebb karbantartást igényel. Az energiaellátásról a lítiumion akkumulátorok gondoskodnak, melyek feltöltése nyolc órát vesz igénybe. Ezek hatótávolsága körülbelül száz kilométer, ez pedig nagyjából két eurójába kerül az üzemeltetőnek naponta, feltéve, ha csak ennyit megy egy nap a teherautó. 

Az elektromos Renault fordulónként több mint 80 kilométert tesz meg, így még elegendő energiája marad a töltőhelyre való visszaérkezéshez. Lyon és környéke régió önkormányzata 2010 novemberében kezdte tesztelni az első Maxity-t, a tizenötezredik kilométer után pedig úgy döntöttek, hogy folytatják a próbaüzemet. Az elektromos kisteherautó mára már megszokott látvány lett a francia város utcáin.
Túl a százezredik kilométeren

Túl a százezredik kilométeren

A Maxity-t egyelőre olyan cégek alkalmazzák, amelyek a belvárosi, rövidtávú fuvarokban érdekeltek, jó példa erre a Transport Rivals, mely az Unesco által a világörökség részévé nyilvánított Albi központi részén szállít és végzi üzletei áruellátását. A főváros zajában elsősorban csendes működésével kelti fel a kerékpározók és a gyalogosok kíváncsiságát. “Gyakran megkérdezik, hogy ez tényleg egy elektromos teherautó-e” – mesélte a Maxity-vel kapcsolatban Thierry Lessaigle, a Tafanelnál dolgozó sofőr.