A Caddy Edition 30 után a Cross Caddy még stílusosabb formai elemekkel próbálja meg feldobni, az tagadhatatlanul teherautós jellegű Caddy megjelenését. Első ránézésre a 17″-os Canyon kerekekre szerelt 205 / 50 R 17-es gumikkal és a Scirocco-nál megismert Viper Green fényezéssel igyekszik kitűnni a puttonyosok közül a Cross Caddy. A kerékívek, a küszöbök, valamint a lökhárítók alsó szélei fekete burkolatot kaptak, amivel azt próbálják üzenni, hogy ide csapódhat kő vagy sár, a drága fényezés itt bizony nem sérül. A lökhárítók és a küszöbök ezüst betétei igyekeznek tovább erősíteni az off-road megjelenést, bár a sötétített oldal- és hátsóablakok, valamint a sötétebb tónusú hátsó lámpatestek inkább városi terepjáró érzést kölcsönöznek a Caddy-nek.

A jelentősebb formai- és dizájnelemeken kívül néhány apróbb, de egyedi kiegészítőt is kapott a Cross Caddy: ezüst színű tetőrudak, vízszintes ezüst csíkokkal díszített fényes fekete hűtőrács, kéttónusú, a fényezéshez illő első ülések, hosszban és magasságban állítható középső könyöklő, szürke varrással díszített bőr kormánykerék, váltószoknya és kézifékkar, valamint az ülések színével megegyező ajtóbetétek teszik még egyedibbé a puttonyost. A speciális változat a Caddy Trendline felszereltségének alapjaira készül, miközben kapható lesz öt-, valamint hétüléses változatban is. Akinek azonban nem tetszene a gyár által igencsak favorizált vipera zöld, az további nyolc szín közül választhat a Cross Caddy-hez.

2013-tól az a Cross Caddy is csatlakozik a Volkswagen Cross modellsorozatához. A Polo, a Golf és a Touran után a márka puttonyos kishaszonjárművéből is készül személyszállító, lifestyle változat.

Az elérhető színekhez hasonlóan a hétüléses lifestyle jármű motorkínálata is igen széles, így kapható lesz TSI benzines, TDI dízel és LPG gázos változatban is, 86-tól egészen 170 lóerőig. Emellett DSG duplakuplungos automatikus fokozatváltó, valamint 4MOTION négykerékhajtás is rendelhető lesz 2013 elejétől, ha valaki mégis komolyan venné a terepezést a Cross Caddy-vel.