A Renault az hannoveri IAA haszonjármű-szakkiállításon mutatja be új Euro 6-os motorjait, melyek károsanyag-kibocsájtási normáit 2013 januárjától minden új homologizációt szerző, 2014 januárjától pedig minden újonnan üzembe helyezett kamionban kötelező lesz teljesíteni. A Renault Trucks DTI motorjaival a jelentősen csökkentett károsanyag-kibocsájtás mellett, nagy teljesítményt, megbízható üzemelést és optimalizált fogyasztási szintet kíván biztosítani az Euro 6-os Renault kamiont vásárlóknak.

Renault Trucks DTI 11, 11 literes, Euro 6-os kamionmotor

Renault Trucks DTI 11, 11 literes, Euro 6-os kamionmotor

A nehéz teherautókhoz és kamionokhoz kínált két motortípus a DTI 11 és DTI 13, melyek soros, hathengeres kialakításban készülnek. A kisebbik, 11 literes változat három teljesítményszinttel lesz elérhető: a 380 lóerős 1800 Nm, a 430 lóerős 2050 Nm, a 460 lóerős változat pedig 2200 Nm forgatónyomaték leadására képes. Bár az új motoroknak sok közös eleme van a régebbi, Euro 5-ös változattal, befecskendező- és szűrőrendszerei mégis jelentősen különböznek attól.

A 11 literes kivitel üzemanyag-ellátásáról egy közösnyomócsöves rendszer gondoskodik, mely rendkívül pontos, valamint alacsony fordulatszámon is kellően magas nyomású befecskendezést biztosít. A DTI 11 motor kipufogógázainak előkezelésében magas hőmérsékletű SCR-rendszer is részt vesz, de kipufogógáz-visszavezetéssel is felszerelték az egységet, mely a hidegjárati üzem tisztaságában vállal jelentős szerepet. Mindemellett változtatható szelepvezérléssel és különleges égési stratégiákkal igyekszik még környezetkímélőbbé válni a motor, amit az összes Euro 6-os Renault-rendszer részét képező részecskeszűrő egészít ki.

A 13 literes változat majdnem mindenben megegyezik kisebb testvérével, ám ebben elektromos befecskendező-elemek gondoskodnak az üzemanyag-ellátásról. A DTI 13-as szintén három különböző teljesítményszinttel lesz kapható: 440 lóerős 2200 Nm, 480 lóerős 2400 Nm, az 520 lóerős változat pedig 2550 Nm forgatónyomaték leadására képes.

A közepes teherbírású teherautókhoz a két kisebb motorváltozatot ajánlja a Renault, melyek közül az 5 literes DTI 5 210 (800 Nm) és 240 lóerős (900 Nm) változatban készül, míg a 8 literes DTI 8 250 (950 Nm), 280 (1050 Nm) és 320 lóerős (1200 Nm) kivitelben lesz kapható. Az 5 és 8 literes motorok kipufogógáz-visszavezetéssel (EGR) készülnek, melyet SCR-rendszer és részecskeszűrő követ a kipufogórendszerben. Az üzemanyag-ellátásról 2000 baros közösnyomócsöves befecskendezés gondoskodik, mely egy gyújtási ütemben öt befecskendezésre képes, ami jelentősen csökkenti a fogyasztást és a zajszintet, miközben megnöveli a motor hatásfokát.

Mindezzel a Renault felzárkózik a többi nagy európai gyártóhoz, akik az elmúlt időszakban sorra mutatták be az Euro 6-os előírásokat teljesítő motorváltozataikat.