1961-ben, azaz 51 éve szerezte be a Fővárosi Villamosvasút azt a pótkocsit, aminek felújítását a BKV 2011. augusztusában muzeális célokra megkezdte. Korai leselejtezése miatt a 923-as pályaszámú trolibusz-pótkocsival mindössze néhány évig utazhattak a fővárosban közlekedők, most pedig a 20 éves szentendrei Városi Közlekedési Múzeumban bárki megtekintheti az eredeti állapotban pompázó jármű-különlegességet.
 
A pótkocsis üzemet eredetileg a BKV két jogelődje, a Fővárosi Autóbuszüzem (FAÜ) és a Fővárosi Villamosvasút (FVV) alkalmazta, magukat a pótkocsikat pedig a székesfehérvári Általános Mechanikai Gépgyár (ÁMG) gyártotta. A kocsik beszerzését 1960-ban kezdte meg a FVV, és folytatta egészen 1963-ig, az utolsó darabok érkezéséig. A trolibusz-pótkocsikat a vontatáshoz szükséges átalakításon átesett Ikarus-60T trolibuszok vontatták, ám a későbbiekben az Ikarus-60T-ket csuklósították, aminek következtében 1965 és 1968 között az FVV az ÁMG pótkocsikat kiselejtezte. A technikai változtatások miatt a járművek csupán néhány évig színesíthették a fővárosi tömegközlekedést, melyek leggyakrabban Zuglóban, a 75-ös troli vonalán közlekedtek.

A felújított ÁMG trolibusz-pótkocsit mostantól a szentendrei Városi Közlekedési Múzeumban lehet megtekinteni hétfő kivételével minden nap 10 és 17 óra között, mindössze 320 forintért. A járművet a BKV később igyekszik szélesebb körben is bemutatni, így legközelebb a szeptemberi Autómentes Napon, majd a BKK által szervezett Európai Mobilitási Héten is találkozhatunk vele.

ÁMG trolibusz-pótkocsi

ÁMG trolibusz-pótkocsi

Az ÁMG gyártmányú trolibusz-pótkocsik főbb műszak adatai

Ülőhelyek száma: 26
Hosszúság: 6800 mm
Szélesség: 2500 mm
Tengelytáv: 4150 mm
Önsúly: 3875 kg