A Groeneveld Transport Efficiency vállalat 1971-ben alakult Hollandiában, melynek jelenlegi elnök-vezérigazgatója, Henk Groeneveld 1973-ban foglalta el székét. A cég 1980-ban mutatta be első saját fejlesztésű zsírzórendszerét, majd 1981-ben a nemzetközi piacra lépett. 1984-ben megnyitották első, jelenleg is működő gyártó és fejlesztő központjukat Olaszországban, majd 1986-ban az első külföldi értékesítési irodájukat Párizsban.

1992-ben a Groeneveld a kenőrendszerek mellet a járműfedélzeti számítógépek fejlesztésébe is beszállt, melynek sikereire alapozva 1997-ben új leányvállalatot hozott létre, Groeneveld Information Technology néven. Mára már 14 országban 26 irodával képviselteti magát a cég, többek között Kínában, Indiában, Brazíliában és Oroszországban.

A Groeneveld olajminőség és -mennyiség ellenőrző rendszere eredetileg közúti és tömegközlekedési járművekhez készült, ám immár masszívabb kivitelben is elérhető nehézsúlyú vontatókhoz, stabil motorokhoz, földmunkagépekhez, vagy akár generátorokhoz is. A nehezebb körülményekhez alkalmazkodva a közúti változat 6 vagy 12 literes műanyag olajtartálya helyett, a strapabíró kivitel 15 literes alumíniumtankot kapott, melyből szükség esetén a rendszer utántölti az olajat a motorban, ezzel állandóan biztosítva az elvárt és megfelelő olajszintet.

Túltöltött motorolajjal idő előtt olajfolyás jelentkezhet a motor tömítéseinél

Túltöltött motorolajjal idő előtt olajfolyás jelentkezhet a motor tömítéseinél

A túl alacsony olajszint káros hatásairól mindnyájunknak van elképzelése, de azzal, hogy a megfelelő időpontban a megfelelő mennyiségű olaj juta a rendszerbe, az olaj túltöltése is elkerülhető, ami szintén igen költséges következményekkel járhat. Ilyen esetben túlzott olajfogyás, a tömítések, szimeringek károsodása, azokon olajszivárgás megjelenése, valamint a kipufogógáz utókezelő rendszer meghibásodása is előfordulhat. Emellett, mivel az Oilmaster tartálya a műhelyben, előre feltölthető, csökkenthető a valószínűsége annak, hogy nem a megfelelő olaj kerül a rendszerbe egy szándékos, vagy véletlen flakoncsere kapcsán.

Mindeközben nyugalmat is biztosít a rendszer, mivel a tartalék tartály rendszeres utántöltésén kívül más tennivaló nincs a motorolaj szintjének ellenőrzéséhez. Az Oilmaster folyamatosan figyeli az olaj mennyiségét a forgattyúsházban és a motor gyártójának előírásai alapján pótolja azt úgy, hogy a rendszer olajszivattyúja pontosan fél liter olajat tölt át a tartalék tartályból, akár több adagban is, ha szükséges. A hétköznapokban jellemző, hogy a motorok az előírtnál kevesebb kenőanyaggal működnek, ami hosszútávon az üzemanyag- és az olajfogyasztást is megnövelheti, ezért az ideális szinten tartott motorolajnak a károsodások elkerülésén kívül egyéb kedvező hatása is lehet.

Az alacsony olajszint a finoman megmunkált, szorosan illesztett alkatrészeket károsítja először

Az alacsony olajszint a finoman megmunkált, szorosan illesztett alkatrészeket károsítja először

A nagyon érzékeny és pontosan beállított szintmérő azonban nem csak a tartalékolaj szivattyúját vezérli, hanem a rendszert felügyelő számítógép memóriájában is rögzíti az olajszint változásait és a hozzáadott olaj mennyiségét. Ezzel a műhelyben ellenőrizhetővé válnak az olajfogyasztás időbeni és mennyiségi értékei, amivel gyorsan észrevehető, ha a tartalék tartályból nem a motoron keresztül, hanem a tartály betöltő nyílásán át távozna az előírt minőségű, a műhelyben előre betöltött motorolaj.

Manapság már a legtöbb európai haszonjármű-gyártó kínál hasonló rendszert járműveihez, ám nem véletlen, hogy Kínában, Indiában, Brazíliában és Oroszországban a legaktívabb a Groeneveld terjeszkedése. Ezek a helyek ugyanis, ahol rengeteg gyengébb minőségű közúti jármű és munkagép dolgozik, így itt valódi veszélyt jelent a motorok épségére a nem megfelelő, vagy a rendszeresen megcsappanó mennyiségű motorolaj használata.