A Fővárosi közterület-fenntartó 130 járműves városi flottájában jelenleg 40 darab Unimog szolgál. Emellett a legtöbb Unimogot a 19 közútfenntartó üzemelteti, de van néhány az energiaszolgáltatók, a reptér és a MÁV tulajdonában is, amikkel együtt 300 darab Unimogot értékesített az elmúlt negyven évben a Mercedes-Benz Magyarországon.

Az FKF új, kisméretű U20-asai 2011. októberében álltak forgalomba a budai kerületekben, a belváros sétálóutcáiban, valamint a Duna-parti gyalogos utakon. Az Unimogok széleskörű felhasználási lehetősége jelentős szerepet játszott az FKF választásában, mivel télen Gmeiner automatikus útszóró-berendezést és Kahlbacher hótolót, tavasztól pedig Trilety TK 50 seprőgépet szerelhetnek az U20-asokra, így egész évben az utcákon lehetnek a járművek. A seprőgéphez tartozó három köbméteres, igen tartós, rozsdamentes tartály valamint a homlokfali kihajtáshoz kapcsolódó teljesen különálló hidraulika-rendszer, mellyel a felszerelt berendezések könnyen irányíthatóak, összességében igen hatékony takarítógépet varázsolnak az U20-ból.

Az legkisebb alapgép szabad hasmagasságát hagyományos Unimog megoldással, spirálrugókkal támasztott portáltengelyek biztosítják, melyek minden kereke szimpla kialakítású és meghajtott, míg a terepjáró képességet differenciálzárak javítják. Bőséges erőtartalék biztosítja a kihajtótengelyek és a hidraulikus rendszerek energiaellátását, miközben a Mercedes kamionjaiból ismert biztonsági, üzemeltetési és környezetvédelmi megoldások is megtalálhatóak a két nagyobb Unimog stílusával és felhasználhatóságával összhangban készülő U20-asokban.

Ritka alkalom: a Fővárosi Közterelüet-fenntartó 21 darab új Unimog U20-asa egyszerre a telepen

Nagyobb testvéreinél azonban sokkal könnyebben manőverezhető az U20-as, mivel 12,6 méteres fordulókörével egy személyautó sem szégyenkezne, miközben tömege kisebb, ára pedig kedvezőbb a nagyokénál. Az U20-as négyhengeres, 904 LA jelű, 150 vagy 170 lóerős motorja megfelel az Euro 5-ös károsanyag-kibocsájtási előírásoknak, míg a nyolcsebességes fokozatváltóval 1,2-től 90 km/h-ig bármilyen sebesség folyamatosan tartható. Az kistestvér megengedett össztömege 7,5 tonnától 9,3 tonnáig terjedhet, a két tengely terhelése pedig külön-külön öt tonna lehet, miközben igen sok hely szabadon marad a kiegészítő berendezések felszerelésére. A tengelyek 2,7 méteres távolsága garantálja a jó manőverezhetőséget, a kettős hidraulika-rendszer pedig a változatos felhasználhatóságot.