Csak a határátkelőkön kell kitáblázni a tiltást
Csak a határátkelőkön kell kitáblázni a tiltást

A vonatozó kamionok nem okoznak balesetet

Csak a határátkelőkön kell kitáblázni a tiltást
Balesetet is okozhat a váratlanul elénk vágódó kamion
A kormány a KRESZ módosításával 2011. január elsejétől előzési tilalmat vezet be a nehéz tehergépkocsikra. Az intézkedés célja a gyakran indokolatlan, a forgalmat több percig is feltartó előzésekkel okozott torlódások, balesetveszély megszüntetése.
Fotó megosztása:

A kormány a KRESZ módosításával 2011. január elsejétől előzési tilalmat vezet be a nehéz tehergépkocsikra. Az intézkedés célja a gyakran indokolatlan, a forgalmat több percig is feltartó előzésekkel okozott torlódások, balesetveszély megszüntetése.

A kormány a KRESZ módosításával 2011. január elsejétől előzési tilalmat vezet be a nehéz tehergépkocsikra. Az intézkedés célja a gyakran indokolatlan, a forgalmat több percig is feltartó előzésekkel okozott torlódások, balesetveszély megszüntetése.

2011 első nyolc hónapjában mind a tehergépjárművek részvételével bekövetkezett, mind a tehergépjármű által okozott balesetek száma jelentős mértékben csökkent az előző évhez képest. A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium szerint ez annak köszönhető, hogy a 2011. január elsejétől a 7500 kg-ot meghaladó megengedett legnagyobb össztömegű tehergépkocsikkal magyarországi autópálya- és autóútszakaszokon reggel 6 és este 22 óra között előzni tilos.

Tavaly január és augusztus között 125 személysérüléses baleset történt tehergépkocsi részvételével, ebből 59-et a tehergépkocsi vezetője okozott. Az idei adatok sokkal kedvezőbbek: az első nyolc hónapban 93 – 2010 azonos időszakához képest 25,6 százalékkal kevesebb – olyan személysérüléses baleset történt, amelyben tehergépkocsi is érintett volt. Ebből 49 esetben a tehergépjármű okozta a balesetet, ami az előző évi adatokhoz képest csaknem 17 százalékos csökkenést jelent.

A minisztérium szerint a tehergépjárművek az időjárási viszonyoktól függetlenül az egyik legkomolyabb baleseti veszélyforrást jelentik a közutakon. Közlekedésük kockázata meghaladja az egyéb járművekét, a kamionokhoz képest a közúti közlekedés más résztvevői lényegesen védtelenebbek. A nehéz tehergépjárművek előzési manőverei a járművek nagy tömege, az előző és előzött jármű többnyire alacsony sebességkülönbsége miatt kiemelten veszélyesek. A balesetek során nagyobb mértékben rongálódnak a járművek, így a bekövetkező személyi sérülések is jellemzően súlyosabbak.

Forrás: Nemzeti Fejlesztési Minisztérium