Acél létraváz helyett ragasztott alumínium padlólemezre épül, nyomógombbal indítható, négyhengeres turbómotort kap, futóművét és kerekeit átdolgozták: a Plus Four minden idők legmodernebb Morgan modellje, még ha ez nem is látszik rajta. Ennek persze pont így kell lennie: az idén 111 éves márka 1950 óta kínálta azt a típust, amelynek az örökébe lép. Hogy azt Plus 4-nak hívták, ezt pedig Plus Fournak, talán még a rajongóknak sem fog feltűnni.

Annál inkább a ragasztott alumínium vázszerkezet jótékony hatásai: nem csak nagyságrendekkel merevebb az új konstrukció, azonos alapterület mellett több férőhely jut az utasoknak és a csomagnak, valamint a ki- és beszállás is könnyebb lett.

Videón is megnéznéd a régi-új Morgant? Kattints ide (aztán gyere vissza!)

A futómű új lengőkarokat, rugóstagokat és fékrendszert kapott. Szintén új a 15 colos, küllős keréktárcsa, amelynek helyébe a hetvenes évek stílusát idéző, könnyűfém tárcsa is kérhető.

Vadonatúj veterán Angliából 2

Továbbra is a BMW-től veszi motorjait a Morgan, ám most már nincsenek szívómotorok: a Plus Four négyhengeres turbómotort kapott. A 255 lóerős, 400 Nm-es kétliteres blokk 4,8 mp alatt gyorsítja 100 km/órára a szárazon 1009 kg-os autót, a végsebesség 240 km/óra. Ezek az automata verzió adatai: a kézi váltós Plus Four 350 Nm-t és 5,2 másodperces gyorsulást hoz. Manuális váltó egyébként most először elérhető a CX alumínium padlólemezhez, ahogy a BMW gyári automatája sem volt korábban kapható.

Vadonatúj veterán Angliából 3

Az autó azonos névleges teljesítmény mellett dinamikusabban, agilisabban vezethető, mint elődje, ígéri a gyártó. A CO2-kibocsátás 30%-kal csökkent, ahogy a menetkomfort is. Ez utóbbit szándékán kívül tesztelte a gyár, amikor két kollégája a törölt Genfi Autószalonról lábon, egy nekifutással vitte haza a korábban már odaszállított Plus Fourt.

Más dolgok is változtak a Morgan háza táján: mostantól ABS is jár az autóhoz, a lámpák LED-esek, a kormány pedig szervorásegítéses. Kérhető bluetooth-os audiorendszer, talajmegvilágító lámpa, és egy sor további felszerelés is – a Morgan tartozékkatalógusa hagyományosan enciklopédikus terjedelmű.

Vadonatúj veterán Angliából 4

A Plus Four már egy másik kor gyermeke, és ezt az árak is tükrözik: míg a kifutó modell indulóára 43 389 angol font volt, az új generáció 62 995 fontnál kezdődik. A rendelések már leadhatók, a kiszállítás az év második negyedévében kezdődik.

Forrás: Morgan Motor Company
Kapcsolódó címkék: Morgan