A Koenigsegg nem viccel, ha autótervezésről van szó. A motortól a sebességváltón át az aerodinamikáig mindent átdolgoztak legújabb típusukhoz, a Jeskóhoz, amely egyébként a cégalapító Christian édesapjáról neveztek el.

A motor a korábbi 5.0 V8 módosításával született, legnagyobb teljesítménye 1600 LE, a maximális forgatónyomaték 1500 Nm, de 2700 és 6170/perc között végig 1000 Nm fölött van az érték.

 

A motorhoz különleges sebességváltó csatlakozik. A többkuplungos egység bármely fokozatba képes villámgyorsan kapcsolni, a váltás történhet a kormánykerékről vagy a középkonzolon elhelyezett váltókarral. A kilencfokozatú váltó nem csak gyorsabb, könnyebb is a hagyományos DSG-knél, mindennel együtt mindössze 90 kilót nyom.

A Koenigsegg megengedte magának azt a luxust, hogy az utasok kényelme érdekében 2 centivel magasabbra tervezze az autót; az aerodinamika így is felülmúl minden eddigit. Még a külső visszapillantó tükrök is leszorítóerőt termelnek, a hátsó aktív dupla szárnnyal együtt összesen egy tonna préseli az úthoz az autót 275 km/óránál – ez 30 százalékkal több, mint a One:1, és 40-nel, mint az Agera RS hasonló adata.

Nem is autót: rakétát épített a svéd autógyár! 2

Ilyen erőkhöz nem elég egy átlagos futómű: a Jesko mindkét tengelyénél összeülésgátló csillapítást alkalmaztak, a hátsó kerekek aktívan kormányozhatók, az opciós karbon keréktárcsákon Michelin Pilot Sport Cup 2 abroncsok feszülnek (az Agera  RS ilyenekkel döntött meg öt sebességi világrekordot). Opcióként Michelin Pilot Sport Cup 2R abroncsok is kérhetők: ezek még nagyobb felületen érintkeznek az aszfalttal, viszont csak száraz időben használhatók.

Nem is autót: rakétát épített a svéd autógyár! 3

A Koenigseggnek arra is volt érkezése, hogy átdolgozza a különleges ajtónyitó mechanizmust, a kormánykeréken pedig nem kapcsolókat, hanem érintőképernyőket helyeztek el.

A Jesko egyértelműen az egyik legkifinomultabb autó a világon, de ami még fontosabb, alighanem a leggyorsabb is: Christian von Koenigsegg elejtett megjegyzéséből sejthető, hogy akár a 480 km/órát is elérheti az autó.

Nem is autót: rakétát épített a svéd autógyár! 4

Forrás: Koenigsegg
Kapcsolódó címkék: Koenigsegg