Korábbi városi törpéitől a kanyarban motorkerékpárként bedőlő Active Lean technológiát a tapasztalatokat figyelembe véve (az átlagos felhasználó 10 fokos dőlésszög alatt érezte jól magát  a járművekben, utána rosszul lett) folytatja a kísérletezést a Toyota. Nem haszontalanok ezek a városi jószágok, Európában kísérleti tömegközlekedési projekteken vesznek részt, a japán gyár pedig folyamatosan kísérletezik az üdvözítő konfigurációval.

 

Mitől lesz jobb az egyedülálló anyukáknak? 1
Mitől lesz jobb az egyedülálló anyukáknak? 2

Mitől lesz jobb az egyedülálló anyukáknak?

Mitől lesz jobb az egyedülálló anyukáknak?

Mitől lesz jobb az egyedülálló anyukáknak? 13
Mitől lesz jobb az egyedülálló anyukáknak? 14
Mitől lesz jobb az egyedülálló anyukáknak? 15
Mitől lesz jobb az egyedülálló anyukáknak? 16
Mitől lesz jobb az egyedülálló anyukáknak? 17
Mitől lesz jobb az egyedülálló anyukáknak? 18
Mitől lesz jobb az egyedülálló anyukáknak? 19
Mitől lesz jobb az egyedülálló anyukáknak? 20
Mitől lesz jobb az egyedülálló anyukáknak? 21
Mitől lesz jobb az egyedülálló anyukáknak? 22
Fotó megosztása:

A most bemutatott i-TRIL kifejezetten a kis- és közepes méretű városokban élő, harmincas éveiben járó, egy vagy két gyerekét egyedül nevelő, de azért saját magára is időt fordító édesanyák igényeit célozza meg , legalábbis a Toyota szerint.

A nagyvárosok peremterületén lakó, de az aktív életét valójában a nagyvárosban élő fogyasztónak kiváló választás az i-TRIL, mondják, mert mindössze 2,83 centi hosszú, 1,2 méter széles, fordulóköre 8 méteres, tömege alig 600 kiló, így vezetése, manőverezése és parkolása gyerekjáték. Utóbbit felfelé nyíló ajtók teszik gondtalanná: nincs az a szűk rés, ahol ne tudnánk kiszállni a kocsiból.

 

Toyota i-TRIL Concept Car

Míg elöl csupán egy felnőttnek (a sofőrnek) jut hely, a villanymotort magában foglaló hátsó tengely felett ketten is elférnek, állítólag akár felnőttek is. Persze a célközönségből adódóan elsősorban gyerekek lesznek, és bár iskolás tesókat szorosan összepréselni legalább annyira jó ötlet, mint anyagot antianyaggal keverni, a cél szentesíti az eszközt.

A jármű elektromos, két feltöltés között tényleges 200 kilométert képes megtenni, állítja gyártója. Pedál nincs, így egyrészt elfér a láb, másrészt nem kell kompromisszumot kötni a cipők terén: bármilyen tűsarkúban elvezethető a kocsi, hiszen a kormányszarvakon elhelyezett joystick-szerű kezelőszervvel gyorsíthatunk, lassíthatunk.

09-2017-toyota-concept-i-tril-interiordet-02

De persze az a legjobb, ha nem mi vezetünk: autonóm üzemben haladva fényekkel jelzi a kocsi, merre fog kanyarodni – így felkészülhetünk a megfelelő irányú dőlésre.

Az egyéb funkciók hangvezérléssel kezelhetők.

Egy ilyen autóban a ki- és beszállás folyamatát is újra kell gondolni. Itt a padló egy része felnyílik az ajtóval együtt, az első ülés pedig bármely irányba 20 foknyit elforgatható.

A beltérben újrahasznosított anyagokkal találkozunk, ezek mintázata a különleges Goodyear okosabroncsok futófelületén köszön vissza.

03-2017-toyota-concept-i-tril-static-09