A Citroën Mehari, a Kacsa alapjaira készülő kicsi, légiesen könnyed, mindig is inkább franciás tréfának, mint komolyan vehető autónak tekinthető strandautó feltámadott! Valóban feltámadott! Az 1968-as ős karakterét műanyagosan, elhízottan, de azért alapvetően hatásosan megjelenítő E-Mehariból a pár hete megvillantott tanulmány után szériagyártású változat is készült, amit meg is néztünk Genfben. Sőt, a projekt vezetőjétől, Aurélien Deragne-tól is megkérdeztük: mi ezzel a kocsival a Citroën szándéka?

Gyártásba került Lütyő felügyelő autója, villanymotorral! 1
Gyártásba került Lütyő felügyelő autója, villanymotorral! 2

Gyártásba került Lütyő felügyelő autója, villanymotorral!

Gyártásba került Lütyő felügyelő autója, villanymotorral!

Gyártásba került Lütyő felügyelő autója, villanymotorral! 21
Gyártásba került Lütyő felügyelő autója, villanymotorral! 22
Gyártásba került Lütyő felügyelő autója, villanymotorral! 23
Gyártásba került Lütyő felügyelő autója, villanymotorral! 24
Gyártásba került Lütyő felügyelő autója, villanymotorral! 25
Gyártásba került Lütyő felügyelő autója, villanymotorral! 26
Gyártásba került Lütyő felügyelő autója, villanymotorral! 27
Gyártásba került Lütyő felügyelő autója, villanymotorral! 28
Gyártásba került Lütyő felügyelő autója, villanymotorral! 29
Gyártásba került Lütyő felügyelő autója, villanymotorral! 30
Gyártásba került Lütyő felügyelő autója, villanymotorral! 31
Gyártásba került Lütyő felügyelő autója, villanymotorral! 32
Gyártásba került Lütyő felügyelő autója, villanymotorral! 33
Gyártásba került Lütyő felügyelő autója, villanymotorral! 34
Gyártásba került Lütyő felügyelő autója, villanymotorral! 35
Gyártásba került Lütyő felügyelő autója, villanymotorral! 36
Gyártásba került Lütyő felügyelő autója, villanymotorral! 37
Gyártásba került Lütyő felügyelő autója, villanymotorral! 38
Fotó megosztása:
– Komolyan tömeggyártású autó lett a koncepcióból? – Nem nevezném tömeggyártásnak, nagyon is limitált ennek a különleges autónak a gyártási darabszáma, nem várunk sok ezres eladást belőle, de igen, sorozatban készül a kocsi. – Minden Citroën-szalonban meg lehet majd venni az autót? – Egyelőre nem így lesz, az értékesítés Franciaországban indul ezekben a napokban. Két-három hónap múlva pedig a szomszédos országokban, Németországban, Nagy-Britanniában, Svájcban, Olaszországban, Belgiumban lehet majd hivatalosan megvenni az E-Meharit. – Az én hazámban a Meharit mindenki a Csendőr-filmekkel kapcsolja össze. Franciaországban is a Cote d’Azurre és Louis de Funes-re asszociálnak a kocsiról? – Elsődlegesen igen, de azért nagyon sok franciának van személyes emléke is nyaralásokról, emlékezetes fiatalkori élményekről, ami a Meharival kapcsolódik össze. citroen_emehari_0011 – A kocsi nagyon terepjárós kiállású, mennyire alkalmas valóban offroad használatra? – Magasabb építésű, mint egy átlagos személyautó, de a lényeg inkább abban rejlik, hogy a kocsinak nem árt, ha kint áll tető nélkül az esőben. A műszerfalra vigyázva a padló akár locsolócsővel leöblíthető, ha bekerül egy kis homok a strandról, lefolyónyílásokat alakítottunk ki a padlóban. Az ülések is vízállóak, úszás, szörfözés után azonnal be lehet pattanni a kormány mögé. – Van teteje is az autónak? – Igen, összehajtogatható ponyvatető jár a Meharihoz, amit a csomagtartóban kialakított helyen lehet tárolni. Az oldalablakok, a hátsó ablak helyén természetesen átlátszó a ponyva. citroen_emehari_0006 – Hidegben mennyire komfortos a kocsi? Van benne például ülésfűtés? – Nem, az nem rendelhető hozzá, de az elektromos fűtés alaptartozék, felárért pedig klímaberendezés kérhető bele. Általános célkitűzésünk volt, hogy az autó alapkivitelben minél egyszerűbb, puritánabb legyen; ennek a törekvésnek érdekes megvalósítási példája, hogy első pillantásra úgy tűnik, nincs audioberendezés a kocsiban. Pedig csak fejegység nincs, Bluetooth-kapcsolattal négykerekű kihangosítóvá változtatható az autó. – Kinek szól elsősorban az E-Mehari? – Két fő célcsoportot különböztetünk meg. Az egyik a céges vásárlóké, szállodák, turisztikai cégek stílusos járműve lehet az autó. A másik pedig a magánvásárlóké, elképzelésünk szerint az E-Mehari leginkább nyári autóként, például a tengerparti vagy hegyvidéki nyaralóban tartott második-harmadik autóként lesz majd népszerű. citroen_emehari_0018 – Nem látok légzsákokat az autóban, ez hogy lehet? Nem EU-s előírás, hogy legyenek airbagek egy szériamodellben? – Az E-Mehari gyártását ezerdarabos széria alatt tervezzük, ilyenkor nincs szükség légzsákokra. A kis végsebesség és az autó felhasználási jellege miatt sem olyan nagy a jelentősége ezeknek, mint egy átlagos kocsiban. A hárompontos övekkel, a menetstabilizáló elektronikával és a védett utastérrel az E-Mehari biztonsága így is megfelelő, várhatóan törésteszten is meg tudjuk majd mutatni, mennyire. A Meharit a Citroën az elektromos kisautók gyártására szakosodott Bolloréval közösen intézi. A mai villanyautók között az E-Mehari technikája meglehetősen egyszerű, gyorstöltési lehetőség nincs, 16 amperrel 10 óra alatt lehet feltölteni az akkumulátort, a 110 km/h-ra korlátozott végsebességgel, a felhasználás jellegéből adódóan rövid utazásokkal a lényeg nem a nagy hatótáv, hanem hogy egy-két napig el lehessen szaladgálni a kocsival a környéken. Erre pedig tökéletesen alkalmas a 21. századi Teve a Citroëntől. citroen_emehari_0014  
Kéne? Vagy inkább maradjon mások játéka? Pontozd!
441 szavazat - átlag: 6.17 (10-ből)
Kéne? Vagy inkább maradjon mások játéka? Pontozd!