Na, ez meg miféle Volkswagen? – néztünk egymásra a genfi brigád többi tagjával, amikor a megláttuk a DFSK egyterűjét. Az autó leginkább egy koppintott Volkswagen, amely a Caddy vonásait követi, szinte szolgai hűséggel.
DFSK: te se hallottál róluk?
Nem, nem DSK, mert ő a nagytermészetű bankvezér, az autó márkája viszont DFSK. Gyártója a Dongfeng konszern része. Ez az a Dongfeng, amellyel a PSA Peugeot Citroën, a Kia, a Honda és a Nissan is közös gyárat létesített. Kínában az autóipari befektetőknek be kell venniük egy helyi partnert is a gyártásba, amivel persze a saját konkurenseiket építik fel, de legalább nem maradnak ki a világon a legnagyobb darabszámokat felmutató piacról. Érdemes megnézni a Dongfengnél készülő modelleket, elképesztő a mennyiség és a választék szélessége is.
A DFSK Glory 330 egy dobozos szállítójárműből domesztikált családi autó, rengeteg térrel és három sorban elhelyezett ülésekkel. Elöl és középen 2-2 embernek van helye, a harmadik sorban hárman is ülhetnek, akárcsak a Chrysler Voyagerben.
Belül az átható műanyagszagon kívül a sajátos szellőzőrendszer marad meg sokáig az emlékezetünkben. Mintha egy lemezelt hűtőkocsiból származna a rostélysor, van egy kis ipari hangulata. A belső téri minőségérzet elfogadható, nincsenek látványosan gagyi megoldások.
Végsebessége 135 km/óra
Kétféle motor szerepel a műszaki adatok között. Hengerűrtartalma alapján a dízel FIAT-tól származik, amely az óriási bódét 75 lóerővel igyekszik mozgatni. A 190 Nm nyomaték biztatóbb.

Független töréstesztet nem találtam a kocsiról, de az európai forgalmazás azt jelenti, hogy a Glory megfelel az EU szigorú ütközésbiztonsági szabványainak
Itthon is forgalmaznák
Ahhoz Genfben túl sokba kerül a hely, hogy egy márka terjeszkedési célok nélkül, csak úgy kiállítson. A standon annyit sikerült kideríteni, hogy a DFSK valóban be kívánja vezetni autóit Európában.