Az ókori görögök, rómaiak isteni alkotásoknak képzelték a vulkánokat, és az Aston Martin újdonságát szemlélve bizony nem nehéz felfedezni a párhuzamot.
A mindössze 24 példányban készülő Vulcan különleges versenyautó, amelynek minden elemét pontosan az ügyfél igényeihez és képességeihez lehet szabni, így akárki ül is be a volán mögé, garantáltan kiautózhatja magából és a Vulcanból a maximumot.
A házon belül tervezett autó  progresszív dizájnja már a következő generációs Aston Martinokat előlegezi meg, feltűnő a hasonlóság a Vulcan és a közelgő James Bond filmben szerepet vállaló DB10 között.
Tüzet köp az Aston Martin fenevadja 1
Tüzet köp az Aston Martin fenevadja 2

Tüzet köp az Aston Martin fenevadja

Tüzet köp az Aston Martin fenevadja

Tüzet köp az Aston Martin fenevadja 13
Tüzet köp az Aston Martin fenevadja 14
Tüzet köp az Aston Martin fenevadja 15
Tüzet köp az Aston Martin fenevadja 16
Tüzet köp az Aston Martin fenevadja 17
Tüzet köp az Aston Martin fenevadja 18
Tüzet köp az Aston Martin fenevadja 19
Tüzet köp az Aston Martin fenevadja 20
Tüzet köp az Aston Martin fenevadja 21
Tüzet köp az Aston Martin fenevadja 22
Fotó megosztása:
Tüzet köp az Aston Martin fenevadja 23
A dizájnnál lényegesebbek a menetképességek. Az autó a cég 7,0 literes, V12-es behemótjának végletekig felhúzott változatát kapta meg. Az orrba messze hátratolva beépített szívómotor teljesítménye meghaladja a 800 lóerőt, ami a szénszálas karosszériával és számos könnyített alkatrésszel (pl. magnézium kardáncső, karbon kardántengely) együtt az FIA WEC hosszú távú világbajnokságban részt vevő versenyautóknál is jobb tömeg-teljesítmény arányt eredményez.
Nem holmi játékszer tehát a Vulcan gazdag vevőknek, hanem potens pályaautó. Pontosan ezért az ügyfeleknek fel kell nőniük a feladathoz: a márka egyedi versenyzői programjában lépcsőzetesen szoktatják hozzá az autóhoz a vásárlókat, olyan egzotikus típusokat alkalmazva, mint a V12 Vantage S, a hiperritka One-77 vagy a Vantage GT4 versenyautó. Emellett gyári szimulátorban is versenyezhetnek.
Tüzet köp az Aston Martin fenevadja 24
A motor ereje részlegesen önzáró differenciálművön keresztül jut el a versenyabroncsokkal szerelt hátsó kerekekre, a lassításról elöl 380, hátul 360 mm átmérőjű karbon-kerámia fékek gondoskodnak. A váltó hatfokozatú, szekvenciális.
A futómű nyomórudas kialakítású, a lengéscsillapítók állíthatók, a fékerő eloszlását a vezető szabályozhatja, ahogy a kipörgésgátló is módosítható.
Bár versenyautóhoz méltóan a tömegcsökkentés mindenek felett áll, mégis csak luxusautóról van szó, így a színek és kárpitok tekintetében szabad kezet kapnak a vásárlók.
A további műszaki adatok, valamint a költségek hamarosan kiderülnek, talán már a jövő héten, amikor az Aston Martin Vulkánja hivatalosan is kitör.
Tüzet köp az Aston Martin fenevadja 25