Idén a Toyota igazán formabontó, fiatalos és unalmasnak a legkevésbé sem mondható újdonságokat állít csatasorba a 84. Genfi Autószalonon – a már meglévő hibrid különítményével karöltve. 
Első ránézésre észrevehetjük, hogy a japán gyártó a szívre céloz, de vajon mennyire talál majd telibe a nyílvessző? Vegyük sorra, milyen modellekkel találkozhat a látogató, ha körülnéz a Toyota standján. 

Az új Aygo már startra kész 

A japánok városi kisautója soha nem tudott levenni a lábamról, ami főleg formájának köszönhető, de most radikálisan megváltoztatták az eddig “buborékokkal” teleaggatott Aygo külsejét, így az új modell egy játékos, vagány és dinamikus gombóc lett, a sportos jelzőt pedig csak halványan merem leírni, de mégis megteszem. 
Szívtipró kisautó, és hidrogénezett álmok 3
“Az volt a legfontosabb célom, hogy olyan autót alkossak, amibe az emberek beleszeretnek” – hangzott el a mondat  David Terai, az Aygo főmérnöke szájából, ami vezérfonalként lebegett a japán tervezők szeme előtt, miközben megszületett az autó. A dizájn témájának neve “J-Playful”, közvetlen utalásként a kortárs japán ifjúsági kultúrára, ami az erőteljes és kifejező formákat helyezi előtérbe. 
Szívtipró kisautó, és hidrogénezett álmok 4
Az utastér belül tágasabb lett, és kimondottan a fiatal vezetők stílusára szabott, amire jó példa a multimédia-rendszer, aminek 7 colos színes érintőképernyőjéről számos fedélzeti berendezés kezelhető, nem beszélve a MirrorLink okostelefon-csatlakozásról, mely lehetővé teszi, hogy az autó a pörgős hétköznapok szerves részévé váljon.
Szívtipró kisautó, és hidrogénezett álmok 5
A motortérfedél alatt a Toyota 3 hengeres, 1,0 literes VVT-i erőforrásának továbbfejlesztett változatát találjuk. Az autó teljes hossza 25 mm-rel, 3455 milliméterre nőtt, az első üléseknél mért fejtér 7 mm-es növekedése ellenére az autó magassága 5 mm-rel csökkent, ami javítja a jármű légellenállását. A nyomtáv elöl-hátul egyaránt 8 mm-rel lett szélesebb. 
Szívtipró kisautó, és hidrogénezett álmok 6
A fényszórók csak úgy fértek bele az orron lévő ‘X’ motívumba, ha elég keskenyek, ezért vetítőlencsés technológiát alkalmaztak, elsőként az A-szegmensben. A három- és ötajtós modelleken eltérő az oldalüvegezés alakja; az utóbbi változaton az ablakok rajzolata belenyúlik a hátsó lámpatestekbe. 
Szívtipró kisautó, és hidrogénezett álmok 7
Bár az autó 2340 mm-es tengelytávolsága nem változott, az utastér hossza 9 mm-rel gyarapodott, az első üléssor 20 mm-rel szélesebb kartámaszokat kapott. Végezetül a csomagtér befogadóképessége is 29 literrel, 168 literre nőtt, és a ki- és berakodás is könnyebbé vált, mivel a rakodónyílás 75 mm-rel szélesebb lett.
Toyota FV2 tanulmány, bepillantás a jövőbe 
Európában első ízben az idei Genfi Autószalonon bemutatott FV2 (Fun Vehicle 2) tanulmányautó egy olyan jövőben testesíti meg a Toyota “vezetni öröm” filozófiáját, amikor a járműtechnológia már hatalmasat lépett előre.
Szívtipró kisautó, és hidrogénezett álmok 8
A jármű fizikailag és érzelmileg is kapcsolódik vezetőjéhez, így minél többet használják, annál élvezetesebb a vezetése. A vezető egy hagyományos kormánykerék helyett a saját testével irányítja a járművet, előre-hátra, balra-jobbra dőlve. Emellett az autó intelligens közlekedési rendszeren keresztül más, a közelében haladó járművekkel és a helyi közlekedési infrastruktúrával is kapcsolatban áll, így ez a tanulmány biztonságosabbá teheti a közlekedést.
A Toyota Heart projektből származó technológia bevonásával a vezető és az FV2 együtt fejlődhetnek. A jármű hang- és képazonosító rendszere a vezető hangulatát felismerve és az összesített utazási előzményeket felhasználva úti célokat javasolhat, és a vezetést segítő információkkal könnyíti meg a felhasználó dolgát. A szélvédőre kivetíthető a Kiterjesztett Valóság (AR), emellett pedig tetszés szerint változtatható a karosszéria fényezése és a külső kijelző.
Toyota FCV Concept, bizarr kísérlet a Toyotától

A Toyota teljes mellszélességgel kiáll a hidrogénes üzemanyagcella-technológia mellett, és szintén a 2014-es szalonon debütál a modell, ami erre technológiára épül. A japán gyártó állítása szerint 2015-től már szériában szeretné gyártani az FCV Sedant.
Szívtipró kisautó, és hidrogénezett álmok 9
“Ahhoz, hogy egy sorozatgyártású FCV megjelenhessen a piacon, a legfontosabb feladat az üzemanyagcellás rendszer költségcsökkentése, és ezzel együtt az autó kiskereskedelmi árának mérséklése. Sokat dolgoztunk azon, hogy ezeket a rendszereket versenyképesebbé tegyük, vagyis hogy nagyobb teljesítményűek, kisebb méretűek, könnyebbek és olcsóbbak legyenek” – nyilatkozta Tanaka Josakizu, az üzemanyagcellás járművek tervezéséért és fejlesztéséért felelős vezető.
Szívtipró kisautó, és hidrogénezett álmok 10
Szívtipró kisautó, és hidrogénezett álmok 11
FCV koncepció esetében felhasználták a már létező hibrid rendszer elektromotorját, teljesítményelosztó egységét és más részegységeit is. A már meglévő alkatrészek alkalmazásával az volt a cél, hogy javítsanak a jármű megbízhatóságán, és minimalizálják a költségeket. Az autó teljesítménye több mint 100 kW, hatótávolsága durván 500 km és a hidrogénnel való feltöltés megvan körülbelül 3 perc alatt, így minden szempontból ugyanúgy használható a mindennapok során, mint a jelenlegi benzinmotoros modellek, állítja Tanaka.
Szívtipró kisautó, és hidrogénezett álmok 12
Szívtipró kisautó, és hidrogénezett álmok 13
Egyelőre világszerte alig háromszáz kúton lehet hidrogént tankolni, így még ha el is kezdik az üzemanyagcellás autót gyártani, jó néhány évnek el kell telnie, hogy a sarki töltőállomáson meg lehessen tankolni.