Alig egy hete, hogy beszámoltunk arról, hogy a Novitec kezelésbe vette a Ferrari Californiát, most itt egy újabb feltüzelt olasz paripa a német műhelytől. Ezúttal a 458 Italiát dolgozták meg. Persze nem véletlen az új modellek sűrűsödése, hiszen jövő héten nyit a Genfi Autószalon, a világ egyik legnagyobb autós seregszemléje, ahol a Novitec is ott lesz.


Megszokott a Novitecnél, hogy kompresszorral fokozzák a Maranellóban született motorok teljesítményt, ezúttal azonban még csak belépőszintű teljesítményfokozást kínálnak az Italiához. E szerint új, karbon airbox gyűjti a levegőt a motornak, miközben high-tech kipufogórendszer szállítja el a gázokat ugyanonnan, a V8-as működését pedig új elektronika vezérli.

Nem akármilyen kipufogóról van ám szó, a 90 mm-es végekkel díszített rendszert az Inconel szállítja és ugyanolyan anyagból készítik, mint a Forma-1-es versenyautóknál. Nem meglepő módon a gyári kipufogónál 21 kilóval könnyebb, de nagyobb teljesítményt eredményez. Ugyanakkor a hangja is szabályozható. Az amúgy az autó menetstabilizálóját és egyéb rendszereit is felügyelő kormánykapcsoló, a Manettino forgatásával változik a hang is. Ha kell, csendes, ha kell, ordít.

Visszafogott tuning 600 lóerővel 3


Az átalakítások 39 pluszlóerőt csalnak elő a 4,5 literes motorból, azaz a Novitec 458 Italia teljesítménye 609 lóerő. A motor maximális nyomatéka 540 Nm-ről 569-re emelkedett. Ennek köszönhetően az autó vezetése még nagyobb élményt nyújt, de aki a számokban hisz, annak is van pozitívum, hiszen 325 helyett 330 km/óra a kétüléses sportkocsi végsebessége.

Persze ez lehet, hogy nem is a motor, hanem az átdolgozott aerodinamika érdeme, hiszen a Novitec új spoilereket dolgozott ki, amelyeket a Stuttgarti egyetem szélcsatornájában hangoltak készre. Az elemek karbonból készültek, így amellett, hogy versenyautós jelleget kölcsönöznek a Ferrarinak, könnyűek is. Jutott a spoilerekből az első lökhárítóra, a küszöbökhöz, míg hátul szárny és diffúzor jelzi a Novitec munkáját. Ezenkívül a tükrökre, a tetőre és a motorháztetőre is karbondíszítés került.

Az autó ütős megjelenésében ugyanakkor főszerep jut az elöl 21, hátul 22 colos keréktárcsáknak, amelyekre különösen alacsony profilú abroncsokat szerelnek. A hétköznapi használhatóságot nemcsak ez nehezíti, de az új sportfutóművel 35 milliméterrel csökkentett hasmagasság is. Még szerencse, hogy gombnyomásra 40 millimétert felemelkedik az Italia orra, így képes átkelni a fekvőrendőrökön.

Az utastérről elég annyit tudni, hogy a vevők “végtelen számú” szín közül választhatnak a műszerfal, az ülések és a többi részlet díszítését illetően. Karbon, Alcantara és bármilyen más nemes anyag kérhető a csinosításhoz.