Minden új a Micrában
Kato Keno és Eric Rigaux mesélt a Micráról

Kato Keno és Eric Rigaux mesélt a Micráról

Kato Keno és Eric Rigaux mesélt a Micráról


Genfben találkoztunk a Nissan két szakértőjével, akik gyakorlatilag mindent tudnak a kisautókról. Kato Keno a Nissan vezető kisautó-szakértője a termékstratégiai és terméktervezési részlegről, Eric Rigaux pedig a régiós termékmenedzser.

Rigaux korábban a Peugeot Hungária marketingigazgatója volt, ezért jól ismeri hazánkat, az itteni autópiac jelenleg nyomorúságos helyzetét. Őket kérdeztük a Micráról, amely a szokásos reszelgetés helyett egy alapjaiban új autó.

Dancing queen, parking queen
Könnyű lesz parkolni vele, csupán 9 méter a fordulókör átmérője

Könnyű lesz parkolni vele, csupán 9 méter a fordulókör átmérője

Könnyű lesz parkolni vele


Japánban szűkek az utak és temérdek autó fut rajtuk, nem véletlenül kínált mér évtizedekkel ezelőtt elektromosan behajtható külső tükröt a Nissan az elegáns Cedric/Gloria típusokon.

A gondtalan parkolás és a jó fordulékonyság rendkívül fontos volt, ami az új Micra csekély fordulókör-átmérőjén is látszik. A fejlesztők az Abba-sláger után parking queenként emlegetett koncepciót követték, amelynek része a parkolóhelyek kiterjedését felmérő berendezés is, persze ez nem jár alapáron.

Fordulókör-átmérők a kiskategóriában
Új Nissan Micra9,0
Régi Nissan Micra9,2-10,1*
Suzuki Swift9,4
Skoda Fabia10,0

*Kerékmérettől függően

Nehéz lesz: egyféle design 160 piacra

Elöl és hátul is meglepően tágas, pedig a legrövidebb autók egyike a kategóriában

Elöl és hátul is meglepően tágas, pedig a legrövidebb autók egyike a kategóriában

Rövid autó, de elöl-hátul meglepően tágas


A beszélgetés előtt megnéztem a Micrát, amely nagyon más, mint elődje. Nem olyan cuki, talán az új Micrában furikázó férfiakat sem könyveli a külvilág a szivárványos kasztba. Komolyabb, de kevésbé egyedi lett az új.

Az új Micra egészen más feladatot kapott, mint elődje. Egyféle formatervvel 160 országban kell megfelelni az eltérő ízléseknek, míg a kifutó modellnek a hölgyeket kellett megnyernie, gyakorlatilag csak Japánban és Európában. Az új nem oszthatja meg a közönséget.

Igényesebb anyagokra számítottunk a műszerfalon

Igényesebb anyagokra számítottunk a műszerfalon


Kedvcsináló a galériához

Hello Kitty után Zara

Az édibédi design nagyon bejött a nőknek – mondom, amit Kato pontosít: inkább a feminin autót keresők körében volt ez így, mert Japánban is sok hölgy akar rámenős, keményebb autót. “Az előd bizonyos fokig a Hello Kitty-s lányoknak szólt, az új felnőttebb akar lenni, ahogy a Hello Kittyről a tulaj átáll Zara cuccokra” – világítja meg a célcsoportváltást Eric Rigaux, régiós termékmenedzser, aki a hölgyek arányát 80 helyett 60 százalékosra várja az új Micránál.

80-ról 60 százalékra csökkenhet a hölgy tulajok aránya

80-ról 60 százalékra csökkenhet a hölgy tulajok aránya

80-ról 60 %-ra eshet a hölgy tulajok aránya


“Érzelmi alapon választóknak ott a Qashqai és a Juke. A Micrával egyszerűen egy olyan autót akartunk létre hozni, amely az alapdolgokat jól csinálja: biztonságos, takarékos, fordulékony, tehát megkönnyíti a tulajdonos életét – mondja a kisautó-tervezés vezetője.

Eltűnik a bütyök a lámpáról

Kato személyesen döntött arról, hogy az újon ne legyen parkolást segítő kidudorodás a fényszórók tetején. “Az elődöt főleg a keskeny, zsúfolt japán utakra terveztük. Ezért segítettük így a szélesség érzékelését, de ezt nem mindenki vette jó néven, és az új más piacoknak szól.” – meséli.

Még nincs vége a cikknek. Sok dízelnek égés az a 4,1 liter, amit a turbós Micra fogyaszt, ezzel folytatjuk



Bent meglepően sok hely van, még hátul is. Egy kisautóban ésszerű a hátsó sort preferálni a csomagtérrel szemben, mert feltornyozott pakkal úgyis csak ketten utaznak el, lehajtva az üléstámlát.

Tágas és olcsó belül

A megszokott 50 helyett 28 darabból áll a műszerfal. Így kevesebb zörgésre van lehetőség és gyorsabb az összeszerelés is

A megszokott 50 helyett 28 darabból áll a műszerfal. Így kevesebb zörgésre van lehetőség és gyorsabb az összeszerelés is

Látványos a spórolás az anyagokon


A kocsiba beülve nem tudtam nem észrevenni szinte azonnal, hogy minden műanyag felületről süt a spórolás. A Genfben kiállított Micra belül igen olcsó hatást keltett, ami az értékesítés kezdetéig talán még javulni fog.

Eltűnt a műszerfal tetejéről a polc is, a női kézitáskák bevált helye, de a sínen tologatható hátsó ülést sem láttuk viszont. A korábbi Micra idején nem volt szó a Note-ról, ezért terveztünk a kisautóba rugalmas hátsó ülést.

10 kilós fogyás a hátsó üléssel

Nem elég, ha a nők cukinak találják

Nem elég, ha a nők cukinak találják

Nem elég, ha a nők cukinak találják


Ám ma a családosoknak ott az egyterű, a Micránál fontosabb volt a súlycsökkentés – indokolja a döntést Keno Kato. Az állítható hátsó padon 10 kilót fogtak meg a tervezők.

Szó szerint látszik, hogy nem a minőségérzetre költöttek sokat, hanem a technikára és a tényleges minőségre. A Micrában minden új fejlesztés, a V, azaz rugalmas (versatile) padlólemez is.

Takarékos dimenzió: 3,78 méter, 945 kg

6,1 centivel hosszabb, féllel szélesebb, eggyel alacsonyabb elődjénél a Micra

6,1 centivel hosszabb, féllel szélesebb, eggyel alacsonyabb elődjénél a Micra

6,1 centivel hosszabb, féllel szélesebb, eggyel alacsonyabb elődjénél a Micra


A könnyű építéssel és a 6,1 centis nyújtás ellenére is kis külső méretekkel sikerült 945 kilóra kihozni az autót. Alacsony súlya miatt a takarékos Micrának az eddiginél kisebb, 41 literes tank is elég, ami újfent csökkenti a tömeget.

Kicsi, turbós, háromhengeres

Merőben új a motorkínálat is, az eddigi négyhengereseket háromhengeres benzinesek váltják le. Mindkettő 1,2 literes, gyakorlatilag egy hengerrel rövidebbek a Note és a Qashqai ezerhatos motorjánál.

Nem a Renault-tól van az 1,2-es turbómotor

Nem a Renault-tól van az 1,2-es turbómotor

Nem a Renault-tól van az 1,2-es turbómotor


A szívó változat 80, a feltöltött 98 lóerős, maximális forgatónyomatéka 142 Nm. A kis turbómotor nem rokona a Renault hasonló teljesítményű, de négyhengeres 1,2 TCe motorjának.

Nem lesz dízel

Dízel nem lesz, mert az öngyulladós motor csak Európában menő, ott sem a városi autók között. A másik ok a Micra takarékossága. Olyan keveset fogyaszt, hogy szén-dioxid-emissziója alacsonyabb a spórolásra és kis CO2-kibocsátásra tenyésztett Airdream, EcoNetic, EcoFlex, Greenline stb. kisautóknál.

Nem dízel, de 4,1 litert fogyaszt az erősebbik motorral

Nem dízel, de 4,1 litert fogyaszt az erősebbik motorral

Nem dízel, de 4,1 litert fogyaszt 98 lóerővel


A kis dízeleket 97-99 grammra sikerül leszorítani a konkurenciának, míg a Micra háromhengeres turbómotorja 95 gramm szén-dioxiddal terheli a légkört kilométerenként. Ez 4,1 litert jelent a szabványos mérési ciklusban, ami sok dízelt is lepipál.

Itthon év végén kezdődik a Micra értékesítése, tehát még elég sokat kell aludnunk, hogy kipróbálhassuk, tényleg olyan keveset fogyaszt-e, mint ígérik. Háromajtós modellre ne számítsunk, kizárólag ötajtós Micra lesz.

Indiából Magyarországra

Novembertől lesz kapható itthon az új Micra

Novembertől lesz kapható itthon az új Micra

Novembertől lesz kapható itthon az új Micra


Ennek a csekély kereslet mellett az a másik oka, hogy a hosszú oldalajtók akkor is megnehezítik a ki- és beszállást, ha valaki világ életében egyedül jár az autóval.

Árakat még nem tudunk, de a Nissan az ár/érték arányban is nagyot akar dobni. Nem véletlenül vitte át a gyártását Nagy-Britanniából Indiába, ahonnét hazánkba is érkezik majd a Micra.