Minden új a Micrában

Kato Keno és Eric Rigaux mesélt a Micráról

Kato Keno és Eric Rigaux mesélt a Micráról


Genfben találkoztunk a Nissan két szakértőjével, akik gyakorlatilag mindent tudnak a kisautókról. Kato Keno a Nissan vezető kisautó-szakértője a termékstratégiai és terméktervezési részlegről, Eric Rigaux pedig a régiós termékmenedzser.

Rigaux korábban a Peugeot Hungária marketingigazgatója volt, ezért jól ismeri hazánkat, az itteni autópiac jelenleg nyomorúságos helyzetét. Őket kérdeztük a Micráról, amely a szokásos reszelgetés helyett egy alapjaiban új autó.

Dancing queen, parking queen

Könnyű lesz parkolni vele, csupán 9 méter a fordulókör átmérője

Könnyű lesz parkolni vele


Japánban szűkek az utak és temérdek autó fut rajtuk, nem véletlenül kínált mér évtizedekkel ezelőtt elektromosan behajtható külső tükröt a Nissan az elegáns Cedric/Gloria típusokon.

A gondtalan parkolás és a jó fordulékonyság rendkívül fontos volt, ami az új Micra csekély fordulókör-átmérőjén is látszik. A fejlesztők az Abba-sláger után parking queenként emlegetett koncepciót követték, amelynek része a parkolóhelyek kiterjedését felmérő berendezés is, persze ez nem jár alapáron.

Fordulókör-átmérők a kiskategóriában
Új Nissan Micra9,0
Régi Nissan Micra9,2-10,1*
Suzuki Swift9,4
Skoda Fabia10,0

*Kerékmérettől függően

Nehéz lesz: egyféle design 160 piacra

Elöl és hátul is meglepően tágas, pedig a legrövidebb autók egyike a kategóriában

Rövid autó, de elöl-hátul meglepően tágas


A beszélgetés előtt megnéztem a Micrát, amely nagyon más, mint elődje. Nem olyan cuki, talán az új Micrában furikázó férfiakat sem könyveli a külvilág a szivárványos kasztba. Komolyabb, de kevésbé egyedi lett az új.

Az új Micra egészen más feladatot kapott, mint elődje. Egyféle formatervvel 160 országban kell megfelelni az eltérő ízléseknek, míg a kifutó modellnek a hölgyeket kellett megnyernie, gyakorlatilag csak Japánban és Európában. Az új nem oszthatja meg a közönséget.

A benzines takarékosabb a dízelnél! 1

Kedvcsináló a galériához

Hello Kitty után Zara

Az édibédi design nagyon bejött a nőknek – mondom, amit Kato pontosít: inkább a feminin autót keresők körében volt ez így, mert Japánban is sok hölgy akar rámenős, keményebb autót. “Az előd bizonyos fokig a Hello Kitty-s lányoknak szólt, az új felnőttebb akar lenni, ahogy a Hello Kittyről a tulaj átáll Zara cuccokra” – világítja meg a célcsoportváltást Eric Rigaux, régiós termékmenedzser, aki a hölgyek arányát 80 helyett 60 százalékosra várja az új Micránál.

80-ról 60 százalékra csökkenhet a hölgy tulajok aránya

80-ról 60 %-ra eshet a hölgy tulajok aránya


“Érzelmi alapon választóknak ott a Qashqai és a Juke. A Micrával egyszerűen egy olyan autót akartunk létre hozni, amely az alapdolgokat jól csinálja: biztonságos, takarékos, fordulékony, tehát megkönnyíti a tulajdonos életét – mondja a kisautó-tervezés vezetője.

Eltűnik a bütyök a lámpáról

Kato személyesen döntött arról, hogy az újon ne legyen parkolást segítő kidudorodás a fényszórók tetején. “Az elődöt főleg a keskeny, zsúfolt japán utakra terveztük. Ezért segítettük így a szélesség érzékelését, de ezt nem mindenki vette jó néven, és az új más piacoknak szól.” – meséli.

Még nincs vége a cikknek. Sok dízelnek égés az a 4,1 liter, amit a turbós Micra fogyaszt, ezzel folytatjuk



Bent meglepően sok hely van, még hátul is. Egy kisautóban ésszerű a hátsó sort preferálni a csomagtérrel szemben, mert feltornyozott pakkal úgyis csak ketten utaznak el, lehajtva az üléstámlát.

Tágas és olcsó belül

A megszokott 50 helyett 28 darabból áll a műszerfal. Így kevesebb zörgésre van lehetőség és gyorsabb az összeszerelés is

Látványos a spórolás az anyagokon


A kocsiba beülve nem tudtam nem észrevenni szinte azonnal, hogy minden műanyag felületről süt a spórolás. A Genfben kiállított Micra belül igen olcsó hatást keltett, ami az értékesítés kezdetéig talán még javulni fog.

Eltűnt a műszerfal tetejéről a polc is, a női kézitáskák bevált helye, de a sínen tologatható hátsó ülést sem láttuk viszont. A korábbi Micra idején nem volt szó a Note-ról, ezért terveztünk a kisautóba rugalmas hátsó ülést.

10 kilós fogyás a hátsó üléssel

Nem elég, ha a nők cukinak találják

Nem elég, ha a nők cukinak találják


Ám ma a családosoknak ott az egyterű, a Micránál fontosabb volt a súlycsökkentés – indokolja a döntést Keno Kato. Az állítható hátsó padon 10 kilót fogtak meg a tervezők.

Szó szerint látszik, hogy nem a minőségérzetre költöttek sokat, hanem a technikára és a tényleges minőségre. A Micrában minden új fejlesztés, a V, azaz rugalmas (versatile) padlólemez is.

Takarékos dimenzió: 3,78 méter, 945 kg

6,1 centivel hosszabb, féllel szélesebb, eggyel alacsonyabb elődjénél a Micra

6,1 centivel hosszabb, féllel szélesebb, eggyel alacsonyabb elődjénél a Micra


A könnyű építéssel és a 6,1 centis nyújtás ellenére is kis külső méretekkel sikerült 945 kilóra kihozni az autót. Alacsony súlya miatt a takarékos Micrának az eddiginél kisebb, 41 literes tank is elég, ami újfent csökkenti a tömeget.

Kicsi, turbós, háromhengeres

Merőben új a motorkínálat is, az eddigi négyhengereseket háromhengeres benzinesek váltják le. Mindkettő 1,2 literes, gyakorlatilag egy hengerrel rövidebbek a Note és a Qashqai ezerhatos motorjánál.

Nem a Renault-tól van az 1,2-es turbómotor

Nem a Renault-tól van az 1,2-es turbómotor


A szívó változat 80, a feltöltött 98 lóerős, maximális forgatónyomatéka 142 Nm. A kis turbómotor nem rokona a Renault hasonló teljesítményű, de négyhengeres 1,2 TCe motorjának.

Nem lesz dízel

Dízel nem lesz, mert az öngyulladós motor csak Európában menő, ott sem a városi autók között. A másik ok a Micra takarékossága. Olyan keveset fogyaszt, hogy szén-dioxid-emissziója alacsonyabb a spórolásra és kis CO2-kibocsátásra tenyésztett Airdream, EcoNetic, EcoFlex, Greenline stb. kisautóknál.

Nem dízel, de 4,1 litert fogyaszt az erősebbik motorral

Nem dízel, de 4,1 litert fogyaszt 98 lóerővel


A kis dízeleket 97-99 grammra sikerül leszorítani a konkurenciának, míg a Micra háromhengeres turbómotorja 95 gramm szén-dioxiddal terheli a légkört kilométerenként. Ez 4,1 litert jelent a szabványos mérési ciklusban, ami sok dízelt is lepipál.

Itthon év végén kezdődik a Micra értékesítése, tehát még elég sokat kell aludnunk, hogy kipróbálhassuk, tényleg olyan keveset fogyaszt-e, mint ígérik. Háromajtós modellre ne számítsunk, kizárólag ötajtós Micra lesz.

Indiából Magyarországra

Novembertől lesz kapható itthon az új Micra

Novembertől lesz kapható itthon az új Micra


Ennek a csekély kereslet mellett az a másik oka, hogy a hosszú oldalajtók akkor is megnehezítik a ki- és beszállást, ha valaki világ életében egyedül jár az autóval.

Árakat még nem tudunk, de a Nissan az ár/érték arányban is nagyot akar dobni. Nem véletlenül vitte át a gyártását Nagy-Britanniából Indiába, ahonnét hazánkba is érkezik majd a Micra.