3,33 liter egyterűvel

Itt Genfben a Peugeot az 5 by Peugeot bemutatója után, épp egy órája adta át a fogyasztási verseny győzteseinek a megnyert autók slusszkulcsát. A versenyzők nem az Eco Cupon használt HDi dízeleket, hanem benzines modelleket nyertek, ezt korábban rosszul tudtuk.

80 alatti tempóval osontak a legtöbben

80 alatti tempóval osontak a legtöbben


Életidegen, a fogyasztási rekordkísérleteknél szokott abnormálisan lassú tempóval, de rendkívül alacsony fogyasztási értékeket értek el a legjobbak. A 3008-cal 3,6 literrel hajtott Genfig a legelszántabb páros, az 5008 étvágyát egyesen 3,33 literre vitte le a két cseh győztes.

3,1 literrel Párizsból Genfig

A legtakarékosabb modell a súlya és légellenállása alapján talán a legkedvezőbb helyzetben lévő 308 lett: 3,1 literből járta meg a jó 1000 kilométeres utat, kicsit még a legjobb 207 1,6 HDi-nél is takarékosabb volt.

Parc fermében éjszakáztak az autók

Parc fermében éjszakáztak az autók


Bár a magyar versenyzők nem arattak babért, viszont meséltek nekünk a fogyasztási versenyen követett taktikáról.

Egyenletes tempó

Agócs Gábor (308 1,6 HDi 109 LE) a Gabliniéktől kölcsön kapott 308 dízellel készült fel a megmérettetésre. Egy szervizvezetőtől azt a tippet kapta, hogy rövid ideig erősen járatni a ventilátort kevesebb energiát emészt fel, mint sokáig egyes fokozaton, ezért ritkán, de erősen fűtöttek és párátlanítottak.

Nem szép dolog behajtani a tükröt

Nem szép dolog behajtani a tükröt


Ők 55-tel kínlódták végig a szakaszok egy részét, de mentek jóval gyorsabban is, amikor az eltömődött részecskeszűrő regenerálására volt szükség.

Autójukba jócskán került ballaszt, mert a szervezők minden típusnál leplombált nehezékekkel hozták egy szintre a kocsikat. A mérce a 120 kilós, 193 centis horvát rendőr volt, hozzá súlyozták fel az összes többi 308-ast.

Tempomat 66

Ők a magyar csapat

Ők a magyar csapat


Az 5008-at (1,6 HDi 109 LE) kímélő Kis-Kádi Gábor taktikáját a hobbiként matematikával foglalkozó (és mellette ülő) Szilus Erzsébet dolgozta ki. Ők 70-re, majd 66-ra állított tempomattal gurultak az autópályás és országúti szakaszokon, nem fűtöttek.

Ennél a tempónál a minket dobáló orkánszerű szélből nem éreztek sokat az első napon.

Szélárnyékban

Hosszú volt az út Párizsból Genfig

Hosszú volt az út Párizsból Genfig


Vámosi Péter és Fömötör Gábor a 207-ben (1,6 HDi 90 LE) rátapadt kamionokra, a tartálykocsik nem voltak jók, de a hasáb alakú pótok sokat segítettek. Távolságukat kevesebb, mint egy méterre becsülték a kamionoktól, ilyenkor két liter alatti étvágyát mutatott a pillanatnyi fogyasztásmérő.

Persze nem minden kamionos tűrte meg a potyautasokat, befékeztek, kígyóztak a sávban, mások azonban felismerték a fogyasztási versenyt és segítettek a két magyar fiatalembernek.

A franciák elviselték

Egyelőre tanulmány az 5 by Peugeot

Az 5 by Peugeot a fő attrakció


Zsólya Péter minél egyenletesebb tempót célzott meg, ők fűtöttek normálisan, és például egy szlovák párossal szemben nem hajtották be a tükröt, nem használták kamionok szélárnyékát. Az ő bő négy literes eredményük közelebb van ahhoz, amit normál országúti guruláskor fogyasztana a 109 lóerős 3008 1,6 HDi.

Érdekes volt a francia közlekedők reakciója a szokatlanul lassan vonuló fehér autókra. Nappal, amikor a dekoráció elárulta, hogy előttük egy fogyasztási verseny résztvevője gurul, a legtöbben udvariasan kivárták az előzési lehetőséget, nem hajtottak rá az indulókra. Sötétben azonban nem látszott a cél, a feltartottak gyakrabban villogtak a versenyzők szerint.

Tudjon meg többet a fogyasztási versenyről!
Twitter: twitter.com/peugeothu
Facebook: www.facebook.com/peugeotmagyarorszag
Youtube: www.youtube.com/peugeothu