3,33 liter egyterűvel

Itt Genfben a Peugeot az 5 by Peugeot bemutatója után, épp egy órája adta át a fogyasztási verseny győzteseinek a megnyert autók slusszkulcsát. A versenyzők nem az Eco Cupon használt HDi dízeleket, hanem benzines modelleket nyertek, ezt korábban rosszul tudtuk.

80 alatti tempóval osontak a legtöbben

80 alatti tempóval osontak a legtöbben

80 alatti tempóval osontak a legtöbben


Életidegen, a fogyasztási rekordkísérleteknél szokott abnormálisan lassú tempóval, de rendkívül alacsony fogyasztási értékeket értek el a legjobbak. A 3008-cal 3,6 literrel hajtott Genfig a legelszántabb páros, az 5008 étvágyát egyesen 3,33 literre vitte le a két cseh győztes.

3,1 literrel Párizsból Genfig

A legtakarékosabb modell a súlya és légellenállása alapján talán a legkedvezőbb helyzetben lévő 308 lett: 3,1 literből járta meg a jó 1000 kilométeres utat, kicsit még a legjobb 207 1,6 HDi-nél is takarékosabb volt.

Parc fermében éjszakáztak az autók

Parc fermében éjszakáztak az autók

Parc fermében éjszakáztak az autók


Bár a magyar versenyzők nem arattak babért, viszont meséltek nekünk a fogyasztási versenyen követett taktikáról.

Egyenletes tempó

Agócs Gábor (308 1,6 HDi 109 LE) a Gabliniéktől kölcsön kapott 308 dízellel készült fel a megmérettetésre. Egy szervizvezetőtől azt a tippet kapta, hogy rövid ideig erősen járatni a ventilátort kevesebb energiát emészt fel, mint sokáig egyes fokozaton, ezért ritkán, de erősen fűtöttek és párátlanítottak.

Nem szép dolog behajtani a tükröt

Nem szép dolog behajtani a tükröt

Nem szép dolog behajtani a tükröt


Ők 55-tel kínlódták végig a szakaszok egy részét, de mentek jóval gyorsabban is, amikor az eltömődött részecskeszűrő regenerálására volt szükség.

Autójukba jócskán került ballaszt, mert a szervezők minden típusnál leplombált nehezékekkel hozták egy szintre a kocsikat. A mérce a 120 kilós, 193 centis horvát rendőr volt, hozzá súlyozták fel az összes többi 308-ast.

Tempomat 66

Ők a magyar csapat

Ők a magyar csapat

Ők a magyar csapat


Az 5008-at (1,6 HDi 109 LE) kímélő Kis-Kádi Gábor taktikáját a hobbiként matematikával foglalkozó (és mellette ülő) Szilus Erzsébet dolgozta ki. Ők 70-re, majd 66-ra állított tempomattal gurultak az autópályás és országúti szakaszokon, nem fűtöttek.

Ennél a tempónál a minket dobáló orkánszerű szélből nem éreztek sokat az első napon.

Szélárnyékban

Hosszú volt az út Párizsból Genfig

Hosszú volt az út Párizsból Genfig

Hosszú volt az út Párizsból Genfig


Vámosi Péter és Fömötör Gábor a 207-ben (1,6 HDi 90 LE) rátapadt kamionokra, a tartálykocsik nem voltak jók, de a hasáb alakú pótok sokat segítettek. Távolságukat kevesebb, mint egy méterre becsülték a kamionoktól, ilyenkor két liter alatti étvágyát mutatott a pillanatnyi fogyasztásmérő.

Persze nem minden kamionos tűrte meg a potyautasokat, befékeztek, kígyóztak a sávban, mások azonban felismerték a fogyasztási versenyt és segítettek a két magyar fiatalembernek.

A franciák elviselték

Egyelőre tanulmány az 5 by Peugeot

Egyelőre tanulmány az 5 by Peugeot

Az 5 by Peugeot a fő attrakció


Zsólya Péter minél egyenletesebb tempót célzott meg, ők fűtöttek normálisan, és például egy szlovák párossal szemben nem hajtották be a tükröt, nem használták kamionok szélárnyékát. Az ő bő négy literes eredményük közelebb van ahhoz, amit normál országúti guruláskor fogyasztana a 109 lóerős 3008 1,6 HDi.

Érdekes volt a francia közlekedők reakciója a szokatlanul lassan vonuló fehér autókra. Nappal, amikor a dekoráció elárulta, hogy előttük egy fogyasztási verseny résztvevője gurul, a legtöbben udvariasan kivárták az előzési lehetőséget, nem hajtottak rá az indulókra. Sötétben azonban nem látszott a cél, a feltartottak gyakrabban villogtak a versenyzők szerint.

Tudjon meg többet a fogyasztási versenyről!
Twitter: twitter.com/peugeothu
Facebook: www.facebook.com/peugeotmagyarorszag
Youtube: www.youtube.com/peugeothu