Házunk tája

Békés nappali a stand alatt

Békés nappali a stand alatt


A kényelmes székek, a kedves személyzet és a gyors internet miatt mi minden évben a Volvónál ütünk tanyát. Idén még egy okunk volt erre: a Genfi Szalon talán legnyugodtabb szigetét is náluk találtuk. Az emeletes stand aljában egy nappali belsőt alakítottak ki, ahol a reflektorok vakító fénye után megpihenhet a látogató.

A hangulatos zenével a több irányból nyitott teret teljesen elszeparálták a kiállítás többi részéről. Olyan érzés ide megérkezni, mint a forgalmas utcáról betérni egy hangszigetelt klubba.

Középpontban a fogyasztás

3,9 literrel a C30 DRIVe a legjobb

3,9 literrel beéri a C30 1.6D DRIVe


Ez az odafigyelés a környezetnek is kijár. Az apró átdolgozáson átment, kényelmes vagy sportos futóművel választható S80 mellett a Volvo a leszorított fogyasztású modelleket állította a középpontba.

Náluk a takarékosabb verziók neve Drive, Genf óta az XC90-et kivéve az összes modellből létezik ilyen.

Többnyire a csekély gördülési ellenállású abroncs, a hosszabbra áttételezett váltó, az alacsonyabb hasmagasság és a jobb aerodinamika közös bennük.

Mire elég 109 lóerő?

Az S80 Drive-ban ráadásul minden eddiginél kisebb motort láttunk. Tavaly a kétliteres, most pedig egy még sokkal kisebb négyhengeres költözött be az S80 orrába.

Ősz elején jön az S80 1.6D, egyszerre az átdolgozott modellel

Ősz elején lesz kapható az S80 1.6D


Azt az 1,6 literes dízelt kapta meg a felső középkategóriás autó, amely különböző verziókban a Ford Fiestától a Mazda3-on át a Peugeot és a Citroën tucatnyi modelljét hajtja. Ha egy Citroën C5-höz elég, akkor jó esetben talán az S80-ba is.

Papíron a felső középkategória legtakarékosabb autója az S80 1.6D Drive. 4,9 literes átlagával 129 g szén-dioxidot termel egy kilométeren, ami jobb a fogyasztásban eddig vezető BMW 520d 136 vagy az Audi A6 2,0 TDIe 139 grammjánál. Kár, hogy a Volvo váltója csak ötfokozatú.

Műszaki adatok
Volvo S80 1.6D DRIVe
Hengerűrtartalom 1560 ccm
Teljesítmény/nyomaték  109 LE/4000, 240 Nm/1750
Gyorsulás 0-100 km/h13,0 s
Végsebesség 185 km/h
Szabványos átlagfogyasztás: 4,9 l/100 km


Egy lenyűgöző autóval folytatjuk. Érdemes lapozni, mert ebben a formában sosem kerül utcára


Spórolás, többféleképpen

A C30, az S40, a V50 Drive a motort magától leállító, gombnyomásra kikapcsolható start-stop automatika is van, amivel meghaladja a VW BlueMotion, a Ford EcoNetic vagy az Opel EcoFlex megoldásait.

175 ezer újraindításra tervezték a start-stop rendszert

175 000 újraindításra tervezték a rendszert


Üresbe tett váltóval a motor leáll, a kuplung benyomásakor újraindul. A városban gyakori újraindítások áramigényét egy kiegészítő akkumulátor szolgálja ki, a rendszert 175 000 (!) indításra méretezte a Volvo. Méréseik szerint városban 8 százalékkal csökken a fogyasztás.

Visszanyert mozgási energia

Az újabb BMW-kben és a hibridautókban látott fékenergia-visszanyerést is tudja ez a három modell. Gázelvételkor vagy fékezéskor töltve az akkumulátort 2-3 százalék üzemanyagot lehet megtakarítani.

Fogyasztási és szén-dioxid-emissziós adatok*
C30 1.6D DRIVe, 109 LE, 240 Nm, start-stop3,9 l és 104 g/km
S40-V50 1.6D DRIVe, 109 LE, 240 Nm, start-stop4,0 l és 107 g/km
V70 1.6D DRIVe, 109 LE, 240 Nm4,9 l és 129 g/km
S80 1.6D DRIVe, 109 LE, 240 Nm4,9 l és 129 g/km
XC60 2.4D DRIVe, 175 LE, 420 Nm6,0 l és 159 g/km
XC60 2.4D DRIVe, 175 LE, 420 Nm6,0 l és 159 g/km

*A szabványos európai mérési ciklus szerint

Az S60 leendő utódja

Detroit után Genfben is látható az S60 Concept

Detroit után Genfben is látható az S60 Concept


Mivel Detroitban sajnos nem jártunk a januári autóshow-n, itt láttuk először az S60 készülő utódját. A Volvo az S60 örökösének szánt, majdnem kész autót végül nem mutatta be, hanem a csúszást is vállalva egy egészen új autót tervezett.

Az újrakezdés eredménye látható Genfben is. A koncepcióautó rezes árnyalata népszerű, a BMW 5 GT Concept is hasonló fényezést kapott. Az új S60 a látványos tanulmány alapján hosszabb és kicsit tágasabb lesz a jelenleginél, de a sportosság a fő csapásirány.

Kristályüvegből van a középkonzol

Kristályüvegből van a középkonzol


A tanulmány mozdulatlanul áll, de 180 lóerős, 1,6 literes benzines turbómotorjával elég jól mehet, 5,0 literes átlagfogyasztás és 119 g/km-es szén-dioxid-kibocsátás mellett. A váltója ennek is duplakuplungos.

Kristályüveg a belső térben

A négyajtós kupéból 2010-re lesz szériaautó, később egy kombi is adódhat belőle, mert a ferdehátú kialakításról lemondott a Volvo, mert Mattin szerint nem illik a prémiumtermékekhez. A Volvóhoz majdnem 20 mercedeses év után átcsábított formatervezési nagyfőnököt sokszor láttuk az autó mellett.

2010-re lehet belőle utcai S60

2010-re lehet belőle utcai S60


A tetőív valószínűleg nem marad ennyire alacsony, mert egy utcai autóba több fejtér kell hátul, de fő vonalakban ez a fazon valósul meg. A sorozatgyártás korlátai miatt le kell mondani más szép megoldásokról is. Az egymással szemben nyíló ajtókról mindenképp, és valószínűleg a B-oszlop nélküli oldalnézetről is.

A valóban lebegni látszó, üvegkristályból készült áttetsző középkonzol nemigen állná ki a törésteszteket, márpedig a biztonság most is elsődleges. Az S60 az XC60-hoz hasonlóan képes lesz magától megállni a kocsi elé tébláboló gyalogosok előtt, akár automatikus vészfékezést végrehajtva.