A Renault-val történt összebútorozás nyomán a Nissan furgonjai a francia gyár termékeinek átlogózott változatai voltak, ahogy ez a teherjárműveknél megszokott. A Nissan viszont most egy saját modellel kívánja bővíteni piaci szerepét.

Az NV200 három különféle változatban kerül piacra: ezek közül az egyik a zárt áruszállító, amely kategóriájában a legnagyobb rakterű, a másik kettő viszont hétüléses kivitelű. Az egyik egy funkcionális munkásgép, használható teher- és személyszállításra is, a másik viszont egy kényelmesebbre hangolt személyautó, amely akár konkurenciát jelenthet olyan modelleknek is, mint az Opel Zafira, Toyota Corolla Verso stb.


Az áruszállításra is alkalmas, hétszemélyes modell esetében sem kell az üléseket kivenni, ha nem utasok ülnek rajtuk. A középső üléssor tagjai oly módon buktathatók előre, hogy síkban illeszkednek a két első ülés mögé, a harmadik sorban lévő két ülés pedig egyenként hajtható a raktér két oldalára.

Bár a kocsi rövidebb, mint 4 méter, zárt áruszállító változatában a raktér hossza 2 m-nél nagyobb. Az NV200 4,1 m3-es rakterében egyszerre két szabványos Euro-raklap helyezhető el. A jármű a kategória legalacsonyabb (520 mm) padlómagasságával készül, így kimondottan könnyű pakolni, a legnagyobb teherbíró képessége 771 kg.


Az autó kétféle motorral kerül piacra. A benzines 1,6-os 108 lóerős, a dízelmotor a Renault-tól származó1.5 dCi, 86 lóerővel és 200 Nm nyomatékkal. Mindkettő ötfokozatú, kézi kapcsolású sebességváltón keresztül hajtja az első kerekeket.

A parkolást segítő kamera mellett számos kiegészítő: a Nissan intelligens kulcs, az elektromos ablakemelők és az ESP is elérhető az NV200-ban. Az alapfelszereltség része a blokkolásgátló, az elektronikus fékerőelosztó, a vészfékrásegítő, illetve a két első légzsák is.

Az NV200 piaci bevezetése Japánban kezdődik idén nyáron, ezt követi Európa 2009 őszén, majd Kína valamint a többi piac.