A  hírek szerint heteken belül bemutathatja a világ első homogén töltetű, sűrítéses gyújtású (homogenous charge compression ignition, HCCI) benzinmotorját a Mazda. Igazság szerint a General Motors már tíz éve bemutatta a technológia működő prototípusát egy Saturn Aura típusú tesztjárműben, ám azóta nemcsak hogy HCCI motort, de Saturnt sem gyártanak – reméljük, nem a motor megsemmisítő átkáról van szó.

A lényeg, hogy a HCCI motorokban gyújtógyertya helyett vagy mellett, az égéstérben megnövelt nyomás robbantja be a keveréket, ami jobb hatásfokú működést – gyakorlatilag dízelesen takarékos, ám benzinesen tiszta üzemet – ígér. A Mazda megoldása szikragyújtást használ az égés beindulásának szabályozására, a motort károsító kopogásos égés elkerülésére, ami a nem kívánt, szabályozatlan öngyulladásból fakad. Az új technológia állítólag már az új generációs Mazda3 fedélzetén bemutatkozik; a modell a kifutó széria padlólemezét kapja, de külső-belső formavilága vadonatúj lesz.

További részletek kora ősszel.

(Képeinken a jelenlegi Mazda3 előzetes fantáziarajza látható)