2016 elején debütál az európai piacokon az a városi Hyundai, amelyet mintha kifejezetten kelet-európai utakra terveztek volna.
Az Ázsiában már régebb óta forgalmazott i20 Active első pillantásra nem több mindenféle dekorelemmel kiegészített ferdehátúnál, pedig karosszériaelemeinek több mint 50 százaléka vadonatúj.

A futóművet 20 mm-rel megemelték, ugyanakkor az ülés is feljebb került, a környezetet fém pedálok és harsány narancsszín kárpitozás vadítja.

Hyundai: nem kellenek az utak 2 Az Active modell vezeti be az i20 modellcsaládban az 1,0 literes turbómotort, amely 100 vagy 120 lóerős kivitelében ez év végétől minden i20 típushoz megrendelhető. A motor átlagos üzemanyag-fogyasztása akár 4,6 liter százon.

A 100 lóerős verzió 176 km/órára képes, álló helyzetből 10,9 mp alatt gyorsul százra. A 120 lovas csúcskiadás hasonló adatai 183 km/óra, illetve 10,3 mp.