Mozgalmas másfél év van a Seat Leon Cupra mögött: megbirkózott a Renault Mégane RS-sel a Nürburgring leggyorsabb fronthajtású modellje címéért, majd ugyanott elorozta az Auditól a leggyorsabb kombi címet.
Talán ennek örömére gondolta úgy a cég, hogy a 280 lóerős csúcsmodell kapjon ajándékba még tíz lovat: a 290 az már mégis csak majdnem háromszáz.
A műszaki táblázat egyéb sorait átböngészve kiderül persze, hogy mindez mit sem ér: a nyomatéki csúcs ugyanúgy 350 Nm, mint ezelőtt (és mint a 265 lovas alapverziónál), ezért az autó ugyanúgy 5,7 mp alatt gyorsul százra (kézi váltóval egy tizeddel lassabban), a végsebességet pedig így is, úgy is 250-ben maximálják, hát akkor mire a nagy felhajtás? Az egy tized literrel magasabb átlagfogyasztás aligha érte meg a fejlesztést.

A napokban egyébként a Seat Ibiza Cupra is megújult, arról itt olvashatsz.