Alumínium és magnézium karosszériaelemekkel könnyített karosszéria, pirotechnikai működtetésű, rejtett borulókeret, motoros mozgatású tetőrekesz-határolás, automatikus kabrió-üzemmóddal felszerelt klímaberendezés: az S-osztály fedetlen kiadása nagy csinnadrattával tér vissza a luxuskabriók piacára.

A vászontető akár 60 km/óra sebességnél nyitható, illetve zárható, a folyamat mintegy 20 másodpercet vesz igénybe.

A kabrió nem egészen fél mázsával nehezebb a kupénál; ezt többek között alumínium hátsó padlólemez, valamint könnyűfém motorház- és csomagtérfedelek alkalmazásával érték el.

Pirotechnikai patron indítja be, gázgenerátor emeli üzemi magasságba a fejtámlák mögötti bukókereteket.

A tető lenyitásakor automatikusan nyílik ki a csomagteret a tetőrekesztől elválasztó határoló. Ezt gombnyomással alaphelyzetbe állíthatjuk, ha több hely kell; ha tele a raktér, nem nyitható a tető.

0,29-es Cw-értékével kategóriájának legáramvonalasabb tagja az S-kabrió. Az opciós Aircap szélzaj-csökkentő rendszer a szélvédőkeretbe integrált, felemelhető hálóból, valamint a hátsó ülések mögött elhelyezett, konvex elemből áll.

Tizenkét érzékelő jelére automatikusan vált kabrió üzemmódra a klímaberendezés. A fedélzeti parfümrendszer egyedi kabrióillatot kínál.

A kabrió (5027 x 1899 x 1417 mm) karosszériája 60 százalékban azonos a kupééval. A hátsó ülések mögött extra tűzfal merevíti a vázat, ez az AMG modellnél magnéziumból készül