Háromliteres, dupla turbós, hathengeres dízelmotor – kevés finomabb dolog akad manapság a prémium középkategóriában, mint a bajorok öngyújtós erőforrása. 

Nem véletlen, hogy a BMW-specialista Alpina is kezelésbe vette a kategória csúcsmotorját. A gyári 258 lóerő helyére irgalmatlan 350 lovat préseltek be; ez még a széria legerősebb motorjánál, a 335d xDrive-nál (313 LE) is izmosabb.
Szteroidozott BMW 3-as dízel 2

 A forgatónyomaték 560 helyett 700 Nm, ami öt másodpercnél fürgébb gyorsítóképességet biztosít. 
Hátsókerékhajtással ugyanolyan fürge tehát az Alpina D3 Biturbo, mint a 335d összkerékhajtással (4,8 mp) – ráadásul kívánságra az Alpina is megvásárolható xDrive kivitelben 
Az Alpina D5 modellből ismert blokk félelmetes menetképességeket biztosít. Ha valakinek erre nincs szüksége, hamarosan a 325d kétliteres, négyhengeres dízelmotorja is bekerülhet a finoman átdolgozott megjelenésű autóba. Ennek teljesítményadatait ugyan nem hozta nyilvánosságra az Alpina, de biztosak lehetünk benne, hogy jócskán felülmúlja majd az alapmodell 218 lóerejét, 450 Nm nyomatékát
Szteroidozott BMW 3-as dízel 3 Ami az optikai kiegészítőket illeti, a D3 megjelenésében alighanem megegyezik majd a 410 lóerős, benzinmotoros B3-mal (képeinken)
Szerző: