Idén rengetegen jöttek el Frankfurtba

Idén rengetegen jöttek el Frankfurtba

Idén rengetegen jöttek el Frankfurtba


Frankfurtban a több szempontból is elérhetetlen modellek mellett érdemes volt szétnézni az igazi, valóban gyártott, megfizethető autót kínáló márkák háza táján is. Így a Hyundai óriásira duzzadt standját sem hagyhattuk ki, bár az autók mellett álldogáló hölgyeknek tutira belevették a munkaszerződésbe, hogy mosolyogni szigorúan tilos, mégis akadt mire nyálat csorgatni.

Az autókiállításon idén elképesztő méretű tömeg hömpölygött a standokon kiállított modellek körül, így a Hyundainál is csak rövid kézitusa után tudtunk bekukkantani az újdonságokba. Az i30-ashoz is küzdeni kellett, de végül csak összejött. A harc megérte.

Óriási kijelző

Óriási kijelző

Óriási Hyundai embléma virít a leghátsó ajtón

Óriási Hyundai embléma virít a leghátsó ajtón

Óriási Hyundai embléma virít a leghátsó ajtón


A 2007 szeptemberében bemutatott i30-as négy év után minden porcikájában megújult. A szokatlanul hamar jött leváltás hátterében az áll, hogy a konkurensek – Civic, Astra, Golf – is alaposan megújultak. Tehát a Hyundai sem várhatott már évekig, hogy megújítsa az egyik legjobban fogyó típusát, az i30-ast.

Új padlólemezt kapott a modell, így természetesen a méretek sem maradtak változatlanok, a kasztni alacsonyabb lett, emellett hosszabb és szélesebb is az új i30-as az elődnél. A csomagtartó is tízszázalékos növekedésen esett át, 378 literesre bővült.  

Figyelem, mosolyogni tilos!

Figyelem, mosolyogni tilos!

Az i30-es nagytestvére

Az i30-es nagytestvére

Az i30-es nagytestvére


Külsejében, belsejében is nagyon hasonlít az i30-as a nemrég bemutatott i40-esre, a rokonságot le sem tagadhatná. Közelebbről szemlélve a kétféle hűtőmaszk tűnt fel az autón, amelyből az egyik szinte tökéletes mása az i40-esen találhatónak. Belsejében is sok a hasonlóság, leginkább a nagytestvértől örökölt extrák dobnak sokat a leendő i30-as tulaj hangulatán. A három fokozatban állítható kormányrásegítés, a középkonzolt uraló hatalmas, hét colos LCD-képernyő is került az i30-asba, de a belsőben felhasznált anyagok, formák is kívánatosabbá teszik az új i30-ast

Kétféle hűtőmaszk

Kétféle hűtőmaszk

Kétféle hűtőmaszk


Háromféle benzines és ugyanennyi dízel változat lesz az új i30-asból – 90 és 135 lóerő közötti teljesítménnyel – és a Hyundai várakozásai szerint az új 1,6 literes 128 lóerős dízel változat lesz a legnépszerűbb, amely 10,9 másodperc alatt éri el a 100-as tempót és legfeljebb 197km/órás tempóra képes.

Az újgenerációs, a Csehországi Nošovicében készülő i30-as 2012-ben kerül a kereskedésekbe, és elsőként az ötajtós változat érkezik.