Számos újdonság kelleti magát a Lotus standján, a Frankfurti Autószalonon. Amellett, hogy kiállították az Exige 260 lóerős variánsát, az új Elise meg a 60-as éveket idézi, az Evorából versenyautót faragott a Lotus.

A Type 124 Endurance Racecar (egy huszonnégynek kell ejteni) hosszú távú versenyekre született. Első bemutatkozása a Nürburgringi 24 órás viadalon lesz, ahol bizonyíthatja teljesítményét, hatékonyságát és tartósságát valódi versenykörülmények között.

Ez is jól állt neki

Ez is jól állt neki

Ez is jól állt neki


Mint minden Lotus, az Evora is jó versenyautó-alap, hiszen középmotoros, hátsókerék-hajtású és könnyű. Ugyanakkor az átalakítás során sikerült tovább csökkenteni a súlyát, most 200 kilóval könnyebb, kevesebbet nyom, mint 1200 kilogramm. Mindezt úgy, hogy beépítettek az FIA-előírásoknak megfelelő bukóketrecet, tűzoltó berendezést és egy 120 literes biztonsági üzemanyagtankot.

Külsőre igen hasonló az utcai változatokhoz a Type 124, egy kis orrspoiler, egy új diffúzor és hátsó szárny került az autóra. A szénszálas műanyagból készült elemek jelentős leszorítóerőt termelnek. A 18 colos gumi tapadását állítható futómű segíti.

400 lóerő jut 1200 kilóra

400 lóerő jut 1200 kilóra

400 lóerő jut 1200 kilóra


A Toyotától származó, V6-os motor teljesítményét 400 lóerő fölé növelték. A sebességváltó a hagyományos kézi helyett kormányról is kapcsolható szekvenciális. A 24 órás versenytempós nyúzáshoz az AP Racing szállít fékeket, amelyekből – gondolva az amatőrökre – nem hiányzik a blokkolásgátló sem.