Az 1990-től 2005-ig vizsgált időszakban a BMW-nek sikerült a legnagyobb mértékben csökkenteni modellkínálatának fogyasztását. A bajor gyártó továbbra is a takarékosság útján jár, most azonban azt akarják megmutatni, hogy egy sportkocsi is fogyaszthat keveset. A Vision EfficientDynamics a BMW részlegeinek csúcstechnológiás megoldásait fogja össze.  


A jármű kialakításánál felhasználták a BMW több évtizedes tapasztalatát az autósportban, az intelligens könnyűszerkezetes technológia és az aerodinamikai hatékonyság segíti a hibrid-hajtással szerelt járművet.

Az alumíniumvázra ultrakönnyű polikarbonátból építettek karosszériát, amely olyannyira áramvonalas, hogy alaktényezője mindössze 0,22. A legtöbb sorozatgyártású autó 0,3 felettivel bír, a 0,28 már kiemelkedő. Olyan megoldásokat vet be a BMW, mint a hűtőnyílások aktív használata, amikor azokra nincs szükség, bezárja a veséket.


Emellett például a hátsó sárvédők feletti részt, úgy alakították ki, hogy a levegő szabadon áramolhasson, a hátsó lámpák szárnyat formáznak, amellyel sikerült csökkenteni a kocsi mögött a turbulenciát, s így a fogyasztást. A súlycsökkentés és a jó aerodinamikai hatékonyság mellett a gördülési ellenállásra is figyeltek. A 21 colos abroncsok ezért szintén különlegesek.

A kocsi 2+2 személyes, utasterében felfelé nyíló ajtón át vezet az út. Nincs B oszlop, így könnyű bejutni még a hátsó ülésekre is. Az ajtó egyesíti a sirályszárnyas és a Lamborghini-szerű megoldást, előbb felfelé nyílik, majd befordul. A jármű teteje és ajtói fényre sötétedő anyagból készültek, így erős napfényben is kellemes az utazás.


Belül egyértelműen az új Head-Up Display a legfontosabb újítás. Az adatokat az út fölé vetítő kijelző információit immár három dimenzióban lehet leolvasni. A különböző jelek az előtérben vagy inkább a háttérben jelennek meg, attól függően, hogy azokra mekkora szüksége van a vezetőnek. Éjszaka például az éjjellátó kamera riasztásai azonnal előre ugranak.

A Vision EfficientDynamicst hibrid motor mozgatja. Az utastér mögött háromhengeres, 1,5 literes dízelmotort találunk, amelyet két villanymotor támogat, egy az első, egy a hátsó tengelyhez beépítve.


A dízelmotor 163 lóerős, míg az első villanymotor 33, a hátsó 80 lóerős egyenletes teljesítményre képes. Együttesen 356 lóerő, illetve 800 Nm nyomaték vethető be. A hátsó elektromotort úgy alakították ki, hogy 30 másodpercig képes 112, de 10 másodperces robbanás erejéig akár 139 lóerő leadására is. Nem meglepő tehát, hogy a 100 km/órás sebességét 4,8 másodperc alatt eléri a duplakuplungos automataváltóval szerelt sportkocsi. Végsebessége 250 km/óra, elektronikusan korlátozva.  

Takarékosságban is kiemelkedő a gép, az európai szabvány szerint 3,76 literes átlagfogyasztásra képes, szén-dioxid-kibocsátása pedig 99 g/km. Ilyet pedig nem épp a sportkocsik szoktak produkálni. Tisztán elektromos hajtással 50 kilométert tud megtenni a Vision, de a teljes utazótáv elérheti a 700 kilométert a dízelmotor bevetésével.


Amellett, hogy a motorfék és a fékezési fázisokban a villanymotorok generátor üzemre kapcsolva töltik a jármű közepén elhelyezett akkumulátorokat, konnektorról is kaphat energiát a kocsi. Normál 220 voltos hálózatról 2,5 óra alatt tölthetők fel a telepei, de nagyteljesítményű töltővel 44 perc.  

Összességében a kiemelkedő technológiai megoldások tárháza a Vision EfficientDynamics, de valószínűleg ennél is több. Könnyedén elképzelhető, hogy hamarosan egy valós, utcai sportkocsit is látunk majd a bajoroktól, hiszen nem is olyan rég mutatták be az M1 Homage tanulmányt, amely szintén ezzel a témával foglalkozott.