Hamarosan hibrid modellel szeretné bővíteni kínálatát a Peugeot 2006 óta minden autószalonon kiállít egy hibrid tanulmányautót a francia vállalat. Ősszel következik a Frankfurti Autószalon, ahol újabb két alternatív-hajtású modellt láthatunk a francia gyár standján.

Koncepcióként szerepel a jövőre piacra kerülő új sportkocsi az RCZ HYbrid4 kivitele, ugyanakkor már a sorozatgyártású modellt megelőző prototípusként állítják ki a 3008 HYbrid4-et.

Külsőleg mindkettő hagyományos modellnek hat, de belül új technológiát, párhuzamos hibrid-hajtást rejtenek. Szemben más gyártókkal a Peugeot nem benzines, hanem dízelmotort kombinál elektromossal. Mégpedig azért mert a dízelmotorok termodinamikai hatásfoka nagyobb, így azonos lökettérfogat esetén, mintegy 30 százalékkal kevesebbet fogyasztanak.

A dízelmotor a kocsi orrában szerepel és az első kerekeket hajtja, míg a villanymotor hátul kapott helyet és a hátsó tengelyre juttat nyomatékot. A motorok külön-külön és együtt is működhetnek, így 4×4-es hajtást létrehozva. Az elektromos energiát biztosító Ni-MH akkumulátor a csomagtér padlója alatt van, amelyet lassításkor a villanymotor a generátorként működve tölt.

A 2,0 literes dízel 163 lóerős, míg a villanymotor ideiglenes csúcsteljesítménye 37 lóerő, együttesen tehát 200 lóerősek. A dízelmotor 300 Nm nyomatékot fejt ki elöl, míg a villanymotor 200-at hátul.

Négykerék-hajtásúként is üzemelhet

Négykerék-hajtásúként is üzemelhet

Négykerék-hajtásúként is üzemelhet


A belső égésű motor főképp országúton és autópályán működik, a villanymotor akkor veszi át a feladatot, amikor a belsőégésű motor hatékonysága csökken, elinduláskor, lassú haladáskor és lassításkor, jellemzően tehát városi forgalomban.

Stop&Start rendszerrel is felszerelik a kocsit, amely tovább csökkenti a járművek fogyasztását. A 3008 HYbrid4 3,8 litert fogyaszt 100 kilométerenként, míg az RCZ hibrid variánsa ennél is takarékosabb, beéri 3,7 literrel is.

A HYbrid4 technika kifejlesztésébe tapasztalt beszállítók segítik a PSA Peugeot Citroën Csoportot. A Bosch készíti a villanymotort, a teljesítményelektronikát, a nagyfeszültségű generátort. A SANYO pedig a nagyfeszültségű Ni-MH akkumulátort állítja elő.