Ősszel ünnepli az új Subaru Impreza európai premierjét a Subaru, de bemutatkozik a kisebb ráncfelvarráson átesett Subaru Tribeca, a teljesen új elsőkerék-hajtású Justy és a világ első boxer dízelje is. Mellettük azonban leleplezik a Subaru vadiúj versenyautóját, a 2008-as Impreza WRC-t.

Ki más, mint a csapat első számú versenyzője, a korábbi világbajnok Petter Solberg rántja le a leplet az új autóról, amiről viszont már most hivatalos képeket közölt a gyár. Mivel a Subaru, megváltoztatva korábbi stratégiáját, végre ferdehátú modellt készített az európai piacra, a versenyautó is az ötajtós kasztnira épül.

Masszív szélesítéssel és aranyszínű felnikkel

Masszív szélesítéssel és aranyszínű felnikkel

Masszív szélesítéssel és aranyszínű felnikkel


Míg az új Impreza az utcán 1,5-2,0 literes motorokat kap, addig a versenyautóban 2,0 literes turbómotor dolgozik 300 lóerővel. A WRC-hez hasonlóan négykerék-hajtással és boxermotorral készülnek a sorozatgyártású autók is, melyek közt végre lesz dízel is.

A WRC tapadását nemcsak az aktív differenciálmű, de a szélcsatornában tesztelt karosszéria is javítja. Ezért került a hátsó ajtó fölé a dupla szárny is. A színkombináció persze változatlan, a Subaru továbbra is kék a hozzá illő aranyszínű felnikkel.