2002 óta nincs szabadidő autó a Ford kínálatában. A Nissantól átvett Marverick után hat évvel érkezik azonban az X-Max. Nem meglepetés ez, hiszen tavaly ősszel a Párizsi autószalonon a gyár megmutatta, milyen is lehet majd a járgány. Az Isosis X tanulmányautó nyomán megrajzolt autó az új Mondeo formajegyeit kapja.

Elsősorban nem terepre szánják a járművet, így persze önhordó karosszériát kap a padlólemez a Focusé. A terepes képességeket tovább rontják a méretes könnyűfém felnikhez tartozó peresebb gumik, illetve az alacsonyabbra ültetett kasztni. Ezek persze az X-Max előnyére válnak autópályás tempónál.

Méretét tekintve a Ford kisebbik egyterűjéhez, a C-Max-hoz áll közel, így ennek megfelelő lesz az utastér

Focus technika lapul belül

Focus technika lapul belül

Focus technika lapul belül


helykínálata is. A brit autoexpress lap szerint az ötüléses modellt praktikus belsővel készítik, a hátsó ülések is besegítenek a dupla rekeszes csomagtartó jobb kihasználhatóságába.
Belül egyébként a Mondeo elmei köszönnek vissza, hasonló lesz a műszerfal és beépítik a Human Machine Interface nevű központi vezérlő rendszert is.
 
Miután olyan autókkal kell megküzdenie, mint a Toyota RAV 4, Honda CR-V, így az elsőkerék-hajtás mellett készül összkerekes kivitel is. Utóbbi rendszer nem állandó, de nem is a vezető kapcsolja, ha az első kerekek kipörögnének, akkor jut nyomaték hátra. Pont azért választották ezt a megoldást, hogy ne állítsanak konkurenciát a Freelander 2-nek.

Az alapmodell 1,6-os benzinmotort kap, míg a csúcsváltozatba a Focus ST-ben megismert 225 lovas turbómotor kerül. Közöttük persze számos benzines és dízel motor szerepel majd még, hagyományos és automataváltóval egyaránt.

Valószínűleg idén ősszel a Frankfurti Autószalonon mutatják az X-Maxot, melynek első darabjai 2008 elején kerülnek a kereskedésekbe.