A gyenge teljesítménye miatt év közben menesztett Williams-pilóta, az amerikai Logan Sargeant ülését a csapat utánpótlás-programjában szereplő, de az F3-ban és az F2-ben addig kiemelkedő ígéretet nem mutató Franco Colapinto kapta meg.

Az argentin ifjonc a kilenc 2024-es hétvégéjén – főleg az elején – váratlanul jó formát mutatott, és bár a Williamsnél nem Carlos Sainz érkezése miatt nem volt számára versenyzői lehetőség a közeljövőre, a Red Bull és az Alpine is érdeklődött iránta.

Végül a francia csapat szerezte meg idén januárban, de „rosszkor”, hiszen a saját neveltjük, Jack Doohan addigra állandó versenyzői szerződést kapott az idei évre. Colapinto érkezését követően így is felröppent, hogy az ausztrál újoncnak mindössze 5 hétvégéje lehet a bizonyításra, miután az argentin pilótára cserélnék, ám később már arról szóltak a pletykák, hogy a csapat dolgozói nagyra értékelik Doohan munkáját, Colapinto támogatói pedig nem fizetnek olyan kiszámíthatóan, ahogy elsőre tűnt, így a csere csak később, vagy egyáltalán nem is történik meg idén.

És itt jön az újabb fordulat: a Colapintót támogató argentin energiacég, a YPF vezérigazgatója, Horacio Marin az ottani A24 csatorna kérdésre, hogy mikor mutatkozhat be a 21 éves pilóta, élesben azt felelte, hogy „nem tudom”, ám az interjú után bekapcsolva maradt mikrofon azt is rögzítette, hogy „Imolában”.

Az imolai Emilia-romagnai Nagydíj a 2025-ös Forma-1-es szezon hetedik fordulója lesz, az ezen a hétvégén következő Miami Nagydíj után a május 16-18-i hétvégén az idény első európai helyszínét jelenti majd.

Ha igaz is a szponzor értesülése, a „bemutatkozás” nem feltétlenül jelenti a versenyen való részvételt, könnyen lehet, hogy Colapinto teszten vagy szabadedzésen – nem az ifjoncokra vonatkozó előírás keretében, hiszen kettőnél jóval több F1-es versenyen indult már – való részvételre utal.

A kép csak akkor lehet tisztább, ha az Alpine hivatalosan közöl majd valamit, de ez eddig még nem történt meg.