2026-tól új motorszabályok jönnek a Forma-1-ben: alapként maradnak a V6-os turbómotorok, viszont az elektromos rásegítés részaránya jelentősen meg fog nőni. Utóbbi nemigen tetszik senkinek sem a résztvevők közül: a pilóták attól tartanak, hogy sokkal spórolósabban kell menniük, míg a motorgyártók – ha hihetünk a híreknek – egyszerűen nem tudtak versenyképes erőforrásokat építeni eddig.

Az aggodalmak miatt motorfejlesztési szempontból szinte az utolsó pillanatban jöhet egy kifejezetten nagy mértékű változás a 2026-tól érvénybe lépő szabályokban. Mint a The Race írja, részben dobhatják az eddigi terveket, melyek szerint a teljesítmény fele (350 kW) elektromos forrásból származna. Az időmérőkön a fenti rendszer maradna, a futamokon viszont a belső égésű motor dominálhatna, a leadott teljesítmény 64-36-os arányában. Erről akár már az F1 Bizottság következő, jövő heti ülésén dönthetnek a résztvevők.

A változás fő oka a lap szerint az, hogy a résztvevők aggódnak amiatt, hogy az egyenesek közepén elfogyhat az autókból az erő az olyan pályákon, mint Monza vagy Baku. Spórolós körözést pedig senki sem akar látni, mondja Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke. „Amit kétségbeesetten szeretnénk elkerülni, az az a szituáció, ahol a versenyzőknek az egyenesek felében vitorlázniuk kelljen. Az frusztrálja a pilótákat, és rosszat tesz a versenynek.”

A vélemények azonban nem egyhangúak. A hírek szerint a motorokkal legjobban álló Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff szerint nem kellene változtatni. „Szerintem gyorsan tudunk reagálni, ha bármilyen probléma felmerülne. Szerintem ez találgatásokon és véleményeken alapuló játszadozás” – utalt a belengetett szabályváltozásra az osztrák.