Óriási meglepetés volt, amikor tavaly február elején bejelentették, hogy Lewis Hamilton nem tölti ki 2025 végéig szóló mercedeses szerződését, helyette 2025-től a Ferrarinál folytatja Forma-1-es pályafutását.

A hír bombaként robbant akkor, és a megvalósulása is óriási hullámokat vetett, a hétszeres világbajnok Maranellóba érkezése az F1-es, motorsportos szaksajtón túl is hír volt, a Ferrari-szurkolók körében pedig kész hisztériát keltett. A 40 éves angol első ferraris tesztkörei miatt Maranello és Fiorano környéke bedugult, tömegek akartak egyszerűen a közelben lenni, amikor Hamilton első ízben gurult vörös autóban az amúgy zárt tesztpályára.

Hamilton hatása a ferraris csapatruházati termékek és kiegészítők terén is világosan megmutatkozott: a brit City AM értesülései szerint az elmúlt pár hétben a különböző forgalmazóknál – köztük az F1 hivatalos webshopjában – 400%-kal magasabbak voltak az eladások, mint 2024 egyező időszakában.

„Nagyon rég nem láttunk ilyesmit az F1-ben. A sport világában egy-egy átigazolás bejelentése sokszor az utolsó pillanatban, kapkodva vagy épp sablonszövegekkel történik meg. Hiányzik a történetmesélés, itt viszont az üzenet és a vizualitás is tökéletesen egyben volt” – magyarázta James Campbell marketingszakember a lapnak, utalva arra, hogy Hamilton ferraris bemutatkozásos Instagram-posztja a mostanra elért 5,7 millió like-jával minden idők messze legnagyobbat szóló F1-es bejegyzése lett.

 

 

 

„Ez online a számokban is megmutatkozott. Január vége felé ez volt a sportvilág legfőbb témája, a tavalyi évhez képest háromszoros számokat hozott a megtekintésekben, követésekben. Az említett poszt minden idők legnépszerűbb F1-es bejegyzése. Egyes rajongók szerint annyira kreatív volt a bejelentés, hogy a képen szándékosan hét nyitott ablak látható, valamint egy ajtó, amely a nyolcadik bajnoki cím lehetőségét szimbolizálja. Akár kreatív zsenialitás volt, akár pusztán véletlen, a vizuális megvalósítás igazán nagyot ütött” – folytatta.